וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרדה בהיכל התרבות - פרקטיקה שוביניסטית וחשוכה"

עינב שיף

11.1.2011 / 19:10

חברת מועצת העיר ת"א תקפה את כוונתו של הזמר יניב בן משיח להפריד בין נשים לגברים בהופעתו בהיכל העירוני ודרשה לבטלה. בעירייה לא מתרגשים: "נמשיך לעשות כך"

הזמר יניב בן משיח נחשב לאחד הכוחות העולים בתפר שבין המוזיקה החרדית לז'אנר הים תיכוני ובקרוב אף מתוכננת לו הופעה ראשונה בהיכל התרבות בתל אביב. לכבוד האירוע, בן משיח ביקש כי תתקיים הפרדה ברורה בין גברים לנשים מטעמי צניעות וכך, הגברים יורשו לשבת בכיסאות האולם ואילו מקומן של הנשים יהיה ביציע.

תמר זנדברג, חברת מועצת עירית תל אביב מטעם סיעת מרצ, שמעה על כך ולא אהבה זאת בלשון המעטה: במכתב חריף שהוציאה זנדברג לראש עיריית תל אביב רון חולדאי ולמנכ"ל העירייה דרשה להורות להיכל התרבות לבטל את ההפרדה המתוכננת: "אסור לנו להרשות כי בתל אביב, בהיכל העירוני שלנו, תונהג פרקטיקת הפרדה שוביניסטית, פרימיטיבית וחשוכה כל כך", כתבה זנדברג במכתב שפורסם לראשונה באתר "סרוגים". "יש להדגיש כי אין ללכת שולל אחר טיעונים של 'כבוד" לאוכלוסיה או "הסכמה". הפרקטיקה של הפרדה נועדה להדיר, להשפיל ולדכא נשים, ואין לה דבר וחצי דבר עם אורח חיים יהודי או דתי. קולן של נשים בתוך החברה החרדית לא נשמע והסכמתן החופשית אינה ניתנת. אסור שמעירנו תל אביב תצא בשורה כזאת, ולו בהשלמה מרומזת". זנדברג חתמה את המכתב בדרישה שלא להשכיר את ההיכלים עירוניים למפיקים הדורשים הפרדה במופעים.

"אני חושבת שהפרקטיקה של ההפרדה היא לא ראויה ואין לה מקום", אמרה זנדברג בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני, בתור אדם פוליטי, רואה בכך מטרה להילחם בה. אני לא חושבת שהעירייה לא צריכה להשלים ובוודאי שלא לקדם את הפרקטיקה הזו. לא מדובר בחתונה, אלא באירוע שמוכרים בו כרטיסים".

יניב בן משיח מסר באמצעות איש יחסי הציבור שלו, אביאל נחום, את התגובה הבאה: "אנחנו בשם אלוקינו הלכנו ונלך למען קידוש השם יתברך ולמען שמחת ישראל ביד ה', ובורא עולם לא יתן לאנשים לבטל את מטרתנו, שהיא לפוצץ את היכל התרבות באחדות עם ישראל. אני אישית מזמין את חברת המועצה לבוא למופע ולהכיר את הקב?ה. נהפוך הוא שאנו כופים על אנשים לבוא ולשבת בנפרד: הקהל בחר לבוא ולהתקדש בהפרדה מלאה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "תל?אביב-יפו הינה עיר דמוקרטית ופלורליסטית, המכבדת כל אדם ואורח חייו, וככזאת היא מאשרת לשכור את מבני העירייה, המיועדים לכך, לאירועים שונים, וכך תמשיך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully