וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: גם לחרדים הספרדים יש משמרת צניעות

הקהילה הספרדית מתחקה אחר רעותה האשכנזית ובהתאם לכך חולקה בשכונות חרדיות חוברת הסברה מטעם משמרת הצניעות המיועדת לספרדים. החוברת סוקרת שלל אזהרות בנושאים שונים

על אף שבתקופה האחרונה ניכרת התבדלות הקהילה החרדית הספרדית מזו האשכנזית, השמרנית יותר, על רקע המאבק הפנים חרדי סביב גיורי צה"ל, נמשכת גם ההקצנה בחוגים מסוימים בתוך קהילה זו. הבוקר (רביעי) חולקו בשכונות החרדיות חוברות הסברה מטעם משמרת הצניעות "חומת הדת - לקהילות הספרדים". בגב כריכתן של החוברות נכתבה האזהרה הבאה: "אל תיתפס ברשת: פלאפונים לא כשרים, בייביסיטר, מחשבים, נופש, תחבורה, בתי מלון, קייטנות, תקשורת, מקומות עבודה, מוניות, נהגים".

תוכנה של החוברת עוסק בביאור ה"בעייתיות" בכל אחד מהתחומים הנזכרים באזהרה, בתוספת קריאה לציבור להתקשר למשרדי הארגון "להכוונה וסיוע והאדרת ערכי הצניעות". אחד מראשי ההתארגנות החדשה הוא הרב יעקב יוסף, בנו הבכור של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

בפתח החוברת מוזכרת משמרת הצניעות, אשר הוקמה, לטענת הכותבים, "במטרה לעורר ולהזהיר בנושאי צניעות, ולהביא את הדברים לידיעת כל בית ישראל". בכדי שלא יקבל הקורא את הרושם המוטעה כי ההתארגנות החדשה עוסקת אך ורק בקביעת סטנדרטים של צניעות ללבושן של הנשים החרדיות הספרדיות, מבהירים המייסדים כבר בתחילה כי המטרה היא "להחדיר לציבור שהמושג צניעות הינו מושג רחב יותר וקשור אף להתנהגות במעשה ובדיבור, ובעניינים נוספים הנראים כפשוטים ובעצם הינם סכנה גדולה".

נשים מוזהרות משיחות מיותרות עם גברים

"זכרו! לא כל בית שהאב אברך והילדים במקומות חינוך טובים מכשיר עבור בנינו ובנותינו את הכניסה אליו", נכתב בחוברת, בהתייחסות לשהות הילדים בבתי אחרים. בחלק העוסק במחשבים ותקשורת נכתב בין היתר כי "יהודי חרדי שלא היה מעלה על דעתו להכניס לביתו תקשורת חילונית ומכשירי טומאה מכל סוג שהוא, אינו שם לב כיצד אותם מכשירים עצמם חודרים לביתו בדלת האחורית, ונכנסים לכיסיהם ומוחותיהם של ילדיו".

בעקבות התגברות היציאה החרדית לשוק העבודה, מצאו לנכון מחברי הספר להתייחס גם ל"מקומות עבודה לנשים". בחוברת נכתב כי "פעמים רבות נשים מקלות, ומדברות שיחה יתירה עם אנשים בזמן שרוצות למצוא חן בעיניי המעסיק, ושוכחות שהקהל והמעסיק הינם קרוצי חומר (...) במשך הזמן הדיבור עם המעביד נעשה שוטף וטבעי ובזמן קצר מאבדת האישה את דרגת הצניעות שהייתה לה בעבר ומתחילה להתדרדר (...) ומתחילה לעשות השוואות לעומת הבית (הבעל שבבית – מ"ל) ואחריתה מי ישורנו".

לאור זאת, סבורים אנשי משמרת הצניעות כי על האישה לקבל אישור מרב לפני בחירת מקום עבודתה, וכי גם אז "עליה להישמר מכל משמר שלא לדבר משום עניין שאינו לצורך העבודה, וגם בזה לקצר ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully