וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סיכום: שכר המינימום יעלה ל-4,300 שקל

שר האוצר יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיעו לסיכום לפיו שכר המינימום במשק יועלה מ-3,850 ל-4,300 שקלים. העלאת שכר המינימום תתבצע בשתי פעימות

שר האוצר יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיעו היום (רביעי) לסיכום לפיו שכר המינימום במשק יועלה מ-3,850 ל-4,300 שקלים. העלאת שכר המינימום תחול הן על עובדי המגזר הפרטי והן על עובדי המגזר הציבורי המקבלים השלמת הכנסה לשכר מינימום. העלאת שכר המינימום תתבצע בשתי פעימות, כך שהחל מחודש יולי 2011 יעמוד שכר המינימום על 4,100 שקלים ומחודש אוקטובר 2012 יעמוד שכר המינימום על 4,300 שקלים.

בעקבות הסיכום תוגש לכנסת הצעת חוק ממשלתית לתיקון חוק שכר מינימום וייערכו תיקונים בהסכמים הקיבוציים הרלוונטיים. שטייניץ ועיני סיכמו עוד, כי במסגרת הוועדה למבנה ההעסקה, יועלו חלופות לעתיד לכך שמתן ההשלמה לשכר המינימום יחול על בעלי הכנסות נמוכות.

כמו כן, סוכם בין הצדדים כי תוארך תקופת מיצוי התביעות שבהסכם בחצי שנה, מסוף יוני 2012 לסוף דצמבר 2012 בתמורה לפעימה נוספת של תוספת שכר בשיעור של 1% שתשולם החל מיולי 2013.

לפני כשלושה שבועות הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ על שורה של הקלות כלכליות. במסיבת עיתונאים שכונסה במשרדו של נתניהו בקריה בתל אביב, הכריז ראש הממשלה כי שכר המינימום יועלה ב-450 שקל לבעליל הכנסה של 3,850 שקל. נתניהו אמר אז כי "אנחנו תומכים בהעלאת שכר המינימום ומוכנים להנהיג את זה מיד. העיקרון הוא שלמי שאין - נעזור לו. צריך לתת תוספת למי שמקבל באמת שכר מינימום. אני קורא ליו"ר ההסתדרות עופר עיני להידבר איתנו כדי שנצא לדרך מייד בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully