וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בספר חדש: היהודים לא אחראים למות ישו

בנדיקטוס ה-16 מגלה בכרך חדש מתוך סדרת ספרים מפרי עטו, כי היהודים לא אחראים למותו של מייסד הנצרות. הספר מעלה שאלות רבות בעקבות מותו של ישו, אך לא מספק תשובות חד משמעיות

היהודים אינם אחראים למותו של ישו הנוצרי - כך קובע האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בכרך שני פרי עטו מתוך סדרת ספרים, שעתיד לצאת לאור בקרוב. בקטע מתוך הכרך השני שפורסם היום (רביעי), מסביר האפיפיור כי באמירות המופיעות בברית החדשה, בכתביהם של כמה מהשליחים, המייחסות ל"יהודים" את הסגרתו של ישו לרומאים, אין הכוונה ליהודים באופן כללי, אלא רק ליהודים מסוימים.

הספר הנקרא "ישו מנצרת: השבוע הקדוש, מהכניסה לירושלים ועד התחייה", הינו כרך שני בביוגרפיה שכתב האפיפיור על הולדתו ומותו של ישו. ישנם פרשנים המאשימים את היהודים במותו של ישו, אך האפיפיור מבטל את ההאשמות האלה נגד העם היהודי בספרו ואומר כי אין בסיס לדברים.

ישנם מספר מלומדים מודרניים הטוענים כי השלטונות הרומיים הם האשמים במותו ואחרים טוענים כי קבוצה מתוך ממסד הבית היהודי עבדה עם השלטונות הרומיים. לפי ד"ר ג'וזף פסיו, מייסד בית ההוצאה לאור איגנטיוס שמפרסם את הספר, "רבים ימצאו את הקטע הזה של הספר מעניין באופן מיוחד". בחלק השני של ספרו, האפיפיור מתמודד עם שאלות רבות על ההיסטוריה של השבוע האחרון בחייו של ישו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully