וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מבחר מגוון מקשה עלינו לבחור בני זוג

חוקרים בריטים שעקבו אחרי עשרות אירועי "ספיד דייטינג" גילו כי הסיכוי לצאת מאחד עם בן או בת זוג גדל משמעותית ככל שהמשתתפים דומים יותר זה לזה: "המבחר מבלבל ומצריך זיכרון"

הנה תגלית מדעית מרעישה, לידיעת הרווקים והרווקות שביניכם: ככל שיהיה לכם מבחר מגוון יותר של אפשרויות לבחור בן או בת זוג - כך קטנים סיכוייכם למצוא כזה בסופו של דבר. כך לפחות עולה ממחקר חדש שפרסמו היום (רביעי) חוקרים בריטים, שביססו את מסקנותיהם על בחינת ההתנהגות האנושית בעת אירועי "ספיד דייטינג". המחקר פורסם בכתב העת המדעי "Biology Letters".

חשוב להדגיש: הגורם המשמעותי אינו כמות הפרטים שמתוכם ניתן לבחור, אלא המגוון שלהם. כמות גדולה של בני זוג פוטנציאליים אינה מהווה בעיה כשלעצמה, אך כשהמועמדים נבדלים ביניהם בפרמטרים רבים - גיל, מאפיינים פיזיים, מקצוע ועוד - הבלבול משתלט. "לפי מודלים מוכרים ל'רציונליות' אנושית, מגוון דווקא מסייע בבחירה", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית אחת החוקרות, אליסון לנטון מאוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד. "אבל במחקר שלנו, גילינו למרבה ההפתעה את ההיפך. אנשים שניצבים בפני מגוון גדול של אפשרויות עשויים אף בסופו של דבר לא לבחור בכלום".

"ספיד דייטינג", למי שלא מכיר, הוא אירוע מאורגן שבו רווקים ורווקות עורכים סדרת מפגשים מהירים של אחד-על-אחת, בוחנים זה את זו בשיחה בת שלוש דקות ועוברים לבא בתור עם צלצלו הפעמון. בסופו של כל מפגש כזה, יכול כל משתתף להודיע למארגנים מיהו הפרטנר המועדף עליו - והם משדכים בין בני זוג שגילו עניין הדדי זה בזו. כל זוג כזה מוזמן לאחר מכן להמשיך בפיתוח מערכת היחסים בצורה קונבנציונלית יותר.

החוקרים תיעדו 84 אירועים כאלו, שבהם השתתפו 1,870 גברים ו-1,868 נשים. עבור כל משתתף, נרשמו נתונים לגבי מקצוע, מעמד מקצועי, גיל, דת, גובה ומשקל. הממצאים העלו כי בקבוצות גדולות, כאשר המשתתפים היו בעלי נתונים דומים יחסית, נרשמו 123 "זיווגים", לעומת 88 בלבד כאשר המשתתפים היו מגוונים. גם בקבוצות קטנות נשמר יחס דומה: 85 לעומת 57. עוד התברר כי גברים להוטים יותר ליצור זיווג מנשים - אך גם נוטים להתבלבל יותר כשהמבחר מגוון.

"כדי להתמודד עם מגוון צריך יותר זיכרון", מסבירה לנטון, "אבל הזיכרון שלנו מוגבל. אנחנו נוטים לשפוט אנשים במהירות, אפילו תוך שניות. וברגע שהגענו להחלטה, קשה לשנות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully