וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכיאטרים: שחרור האשה מגביר הדיכאון אצל גברים

כיום שכיחות הדיכאון כמעט כפולה אצל נשים, אולם על פי מאמר של קבוצת פסיכיאטרים בריטים, בעשורים הקרובים, ככל שהעולם המודרני יגדיל את השוויון בין המינים, כך ישתנה גם היחס הזה

פסיכיאטרים מזהירים כי מספר הגברים הסובלים מדיכאון צפוי לעלות, בגלל שינויים בחברה המודרנית. לפי המאמר שפורסם השבוע בכתב העת המדעי "British Journal of Psychiatry", שינויים חברתיים וכלכליים, ובעיקר ההתמוססות של התפקידים ה"מסורתיים" של גברים ונשים, ילכו ויפוררו את תחושת הביטחון העצמי הגברית, ויפילו גברים רבים לדיכאון - מחלה שכיום שכיחה הרבה יותר אצל נשים.

"כיום, שכיחות הדיכאון הקשה היא כמעט כפולה אצל נשים ביחס לגברים, אך אנחנו מאמינים שהיחס הזה ישתנה בעשטורים הקרובים", הסביר ל-BBC אחד מכותבי המאמר, ד"ר בודי דאנלופ. אחת הסיבות לכך, לדבריו, היה היעלמותם של מקצועות "גבריים" רבים, עם התפשטות הטכנולוגיה המודרנית שהפכה אותם למיותרים.

גורם נוסף שיתרום למגמה הזו, על פי הכותבים, הוא העובדה ששיעור הנשים הזוכות להשכלה אקדמית הולך ועולה, ובעקבות זאת יילך ויגדל מספר משקי הבית שבהן המפרנסת העיקרית היא האשה. "חוסר יכולת של גבר לשמור על מעמד של מפרנס הוא גורם בעל קשר הדוק הן לקשיים בחיי הנישואים והן לדיכאון", נכתב במאמר.

"דרך לא פשוטה צפויה לגברים רבים במאה ה-21", מסביר דאנלופ, "ובייחוד גברים בעלי השכלה מצומצמת. לשינויים הכלכליים והחברתיים תהיה השלכה עצומה על מצב הבריאות הנפשית של הגברים". לדברי פיטר בייקר, העומד בראש "פורום הבריאות הגברי" בבריטניה, הבעיה עלולה אף להיות חמורה יותר אצל גברים, משום שפחות סביר שיפנו לעזרה מקצועית במקרה של דיכאון, "אלא יפנו לטיפול עצמי בפאב הקרוב".

עדכון ראשון: 21:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully