וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: תוך 20 שנה, לשליש מהאנושות יחסרו מים

לפי תחזיות מדאיגות שהוצגו בכנס עולמי בנושא מים בקנדה, בתוך 2 עשורים יעלה הביקוש למים מתוקים בעולם על ההיצע הזמין בכ-40% - בגלל שילוב של ההתחממות הגלובלית והגידול באוכלוסיה

תחזית מדאיגה: בתוך שני עשורים, הביקוש האנושי למים מתוקים יעלה בכ-40% על הכמות שביכולתו של כדור הארץ לספק - כך מזהירים מדענים בכנס בינלאומי גדול בנושא מים שנערך בימים אלו באוטווה שבקנדה. לפי ההערכות שהוצגו בכנס, בעוד 20 שנה, לשליש מהאנושות תהיה רק מחצית כמות המים הנחוצה לצרכים בסיסיים. על פי החוקרים, המצב העגום נובע משילוב של המשך התחממות כדור הארץ, והגידול הנמשך באוכלוסייה.

בכנס בעיר אוטווה משתתפים כ-300 מדענים, קובעי מדיניות וכלכלנים. לפי נתונים שהוצגו בכנס, פתרון הבעיה רק באמצעות העברת מים מהמקומות בו הם מצויים בשפע למוקדי המחסור, תעלה יותר מ-200 מיליארד דולר בשנה. לפיכך, נטען, כדי להקדים תרופה למכה, נדרשת צורת חשיבה חדשה לחלוטין בכל הקשור לניצול מים. "עלינו להיערך למה שמתפתח והופך לאתגר הגדול ביותר של האנושות בטווח הזמן הקצר", אמרה בכנס ד"ר מרגרט קייטלי-קרלסון, העומדת בראש רשת המים הקנדית, שארגנה את הכנס.

אחד הדברים העיקריים שבהם מתמקד הכנס הוא הבזבוז העצום של מים בחקלאות ובתעשייה. כך למשל, לפי נתונים שהוצגו, לשם ייצורו של מחשב אחד נדרשת טונה וחצי של מים, לייצור זוג ג'ינס צריך שש טונות של מים, וכדי להעמיד על המדף בסופר קילוגרם אחד של בשר בקר, נעשה שימוש בכמות מים עצומה של בין 15 ל-30 טונות. בכנס הוצגו מגוון מתקנים ושיטות שבאמצעותם ניתן יהיה למחזר שימוש במים ולחסוך בהם משמעותית.

בכנס נדון גם הסיכון הגובר לשיטפונות ענק בגלל התמורות באקלים העולמי. לפי הערכות שהוצגו, שיטפונות בקנה מידה קטסטרופלי, כמו אלו שפקדו בשנה האחרונה את אוסטרליה ואת פקיסטן, שעד לאחרונה היו צפויים לקרות בערך פעם במאה שנה - צפויים כעת להתרחש בערך אחת ל-20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully