וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על פעולות "תג מחיר": נפעל למנוע הסלמה

במשטרה קיימו הערכת מצב בעקבות המחאות של פעילי הימין על פינוי המאחז בחוות גלעד והפרות הסדר אמש ביהודה ושומרון ובירושלים. "מדיניות בלתי מתפשרת בטיפול באלימות כלפי שוטרים"

בעקבות המחאות של פעילי הימין על פינוי המאחז בחוות גלעד והפרות הסדר אמש ביהודה ושומרון ובירושלים, קיים הבוקר (שלישי) מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן הערכת מצב עם סגל הפיקוד בסיומה אמר כי "בעת הזו נכון לגלות אחריות, איפוק ולמנוע בכל מחיר הסלמה, משטרת ישראל תהיה ערוכה לכל תרחיש מסתמן".

המפכ"ל פרסם שורת הנחיות אותן העביר למפקדי המחוזות וראשי האגפים: בעקבות האירוע בחוות גלעד מונה סגן מפקד מחוז ש"י לערוך תחקיר מבצעי ולהציגו בפני המפכ"ל בימים הקרובים. בנוסף הורה המפכ"ל על "מדיניות בלתי מתפשרת בטיפול באלימות כלפי שוטרים ועובדי ציבור", הוא הסביר כי יתאפשרו מחאות והפגנות לגיטימיות וחוקיות בלבד, אך הבהיר כי "ימוצה הדין עם הפורעים".

עוד הורה המפכ"ל לפעול תוך "פגיעה מינימאלית בחיי השגרה, שימוש באמצעים ע"פ מדרגים, מימוש מלא לערוץ ההידברות, קיום הערכות מצב שוטפות והקצאת כל האמצעים, הכלים והכוחות העומדים לרשותנו".

תג מחיר: נופצו שמשות כלי רכב של פלסטינים בגדה

במקביל, המחאה על הפינוי האלים אתמול של המאחז חוות גלעד בשומרון נמשכת. חלונותיהם של כ-30 כלי רכב של פלסטינים בחברון נופצו הלילה על ידי פעילי ימין צעירים, זאת במה שמוגדר כפעולת "תג מחיר". גורמים בימין אמרו, כי הפעולות נעשות במחאה על אלימות המשטרה בהריסת המבנים בחוות גלעד וכן במחאה על טענות של תושבים יהודים בחברון לפיהן פלסטיני ניסה לתקוף מינית מתנחלת לפני מספר ימים.

פעיל הימין ברוך מרזל הסביר, כי "התעלמות ראשי המדינה והצבא ופגיעה ביהודים דוחקת את המתיישבים לפינה מסוכנת. מי שהחליט על ירי כדורי גומי לעבר מתיישבים בשומרון הצית אש".

* בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully