וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: מאגר מח עצם יוקם בישראל

הכנסת אישרה הקמת מאגר מח עצם לאומי בישראל שיאגד בתוכו את כל תרומות מח העצם בארץ. ח"כ אורלב: "מדובר בחוק היסטורי משמעותי שיסייע להצלת חייהם של חולי סרטן למיניהם"

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ זאב בילסקי (קדימה) וח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), הקובעת כי המדינה תקבל לידיה את האחריות למאגר הלאומי לתרומות מח עצם. כמו כן, הממשלה תקצה חמישה מיליון שקלים מדי שנה למימון בדיקות של תורמים פוטנציאלים לחולי סרטן.

"מדובר בחוק היסטורי משמעותי שיסייע להצלת חייהם של חולי סרטן למיניהם", אמר ח"כ אורלב. לדבריו, "כ-20 אלף דגימות בשנה יתווספו למאגרי מח העצם בשאר מדינות העולם ובכך יגדל משמעותית מספר הדגימות, שלפי ההערכה, יצילו מעתה רבים מחולי הסרטן למיניהם שבמדינת ישראל".

הילד אור יוסיפוב עדיין מחפש תורם

יו"ר עמותת עזר מציון, ד"ר ברכה זיסר, בירכה על ההחלטה והודתה לאורלב על עבודתו הקשה בהעברת החוק ועל המאמצים הרבים שהפעיל, לדבריה מול משרד האוצר, שקיבל על עצמו את המימון ומול משרד הבריאות, שהבטיח לסייע בהמשך.

על רקע העברת החוק, ערכה אתמול עמותת "מאבק לחיים" מבצע אסיפת דגימות מח עצם במטרה למצוא תורם מתאים לילד אור יוסיפוב בן ה-12 הנאבק במחלת הלוקמיה. למעלה מ-300 מתנדבים התפרסו בקניונים בכל רחבי הארץ ואספו דגימות רוק על מנת למצוא תורם מתאים לאור. "חייו של הילד שלנו תלויים באדם שאנחנו לא מכירים ולא יודעים איפה הוא, אבל אנחנו משוכנעים שנמצא אותו ושהוא יעזור לנו", אמרה סיגלית יוסיפוב, אמו של אור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully