וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים לגרעין האירני: תקלה רצינית בכור בבושהר

בסוף השבוע הודיעה אירן לסבא"א כי הוציאה את מוטות הדלק מהכור האזרחי, אך לא סיפקו סיבה. היום טוענים מומחים כי הצעד ננקט בגלל תקלה במשאבה, שתיקונה עשוי להימשך כמה חודשים

אירן הסבירה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) כי משאבה מקולקלת היא הסיבה שבגלל נאלצה להוציא לאחרונה, כפי שפורסם בסוף השבוע, את מוטות הדלק הגרעיניים מהכור הגרעיני בבושהר. כך הסבירו היום (שני) מומחים בעלי היכרות עם הנושא, שהתראיינו לסוכנות רויטרס.

לדברי המומחים, ייתכן מאוד שמדובר בתקלה רצינית למדי, שעלולה לגרום לעיכוש של כמה חודשים בהפעלתו של הכור, שנבנה בשיתוף עם רוסיה בעלות של כמיליארד דולר ומיועד להפקת דלק גרעיני לצורך ייצור חשמל. "המשאבה לא סתם התקלקלה, אלא נשברה", הסביר אחד המומחים, שפרטיהם לא נחשפו. "חתיכות מתכת ממנה 'מסתובבות' עכשיו בתוך מערכת הקירור המרכזית".

חנוכת הכור בבושהר נדחתה כבר כמה פעמים בשנים האחרונות, והוא היה אמור להתחיל לייצר חשמל בתחילת השנה הנוכחית. ביום שישי האחרון הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), כי אירן הודיעה לפקחיה כי היא מוציאה את מוטות הדלק מהכור, אך לא סיפקה סיבה. כעת מסביר אותו מוחמה כי הסיבה לכך היא ככל הנראה המשאבה השבורה, וכי אם הכור היה ממשיך לפעול למרות התקלה, הייתה נגרמת דליפה רדיואקטיבית אל תוך מי הקירור שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully