וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: להגביל את הצפייה ב"האח הגדול"

"תכנים של עירום חלקי, גסויות וחשיפה רבה לעישון ואלכוהול אינם נורמטיביים" - כך טוען ח"כ דנון בפנייתו לרשות השנייה, בדרישה להגביל את הצפייה בתכנית הריאליטי הפופולרית מגיל 14

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) פנה למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בבקשה להגביל את גיל הצפייה בתוכנית הריאליטי "האח הגדול". לדברי דנון, לשכתו הוצפה בבקשות של אזרחים מודאגים להגביל את הצפייה בתכנית לנערים מגיל 14 ומעלה, בעקבות התכנים המשודרים בה, הכוללים עירום חלקי, גסויות וחשיפה רבה לעישון ולשתיית אלכוהול.

דנון, לשעבר יו"ר ועדת הכנסת לזכויות הילד, אמר הבוקר (שני) כי "הערכים המובעים בתוכנית מציגים מציאות מעוותת. הילדים הצופים בה לא מבינים שדפוסי ההתנהגות בבית 'האח הגדול' אינם נורמטיביים וקבילים בחוץ ופסולים בעולם האמיתי".

"במהלך החודשים האחרונים נחשפים רבבות משקי בית בישראל לתכנים מזיקים וקשים בתוכנית", כתב דנון בפנייתו לרשות. הוא ציין כי בהתאם לקבוע בחוק "סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים", יש לסמן משדר טלוויזיה הכולל ביטויים של אלימות או מין בסימן המצביע כי המשדר אינו ראוי לצפייה. בהתאם לתקנות הקבועות בחוק, משדר שכזה יוגבל לצפייה לגילאי 14 ומעלה, כדי לצמצם את ההשפעות השליליות של התוכנית בקרב ילדים ונוער.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה מסר בתגובה לדברים: "הזכיינים לרבות קשת נדרשים לסווג את התכניות (כולל "האח הגדול") על פי החוקה והתקנות שנקבעו על ידי משרד התקשורת. קריאתו הציבורית של ח"כ דנון תועבר לתשומת לבה של הזכיינית לגבי התאמת התכנים לילדים. יש לציין ששר התקשורת הודיע לאחרונה על שינוי כללי הסיווג והסימון שיאפשרו התאמה נכונה יותר להורים וילדיהם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully