וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר פה אחד: קדאפי - לבית הדין בהאג

כל 15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הצביעו בעד ההחלטה להעביר את הטיפול בנושא לבית הדין בהאג. בין הצעדים שיינקטו: הגבלת תנועה והקפאת נכסים של מועמר קדאפי ומשפחתו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הלילה (ראשון) פה אחד הטלת סנקציות על לוב בעקבות האירועים האלימים במדינה. ההחלטה קובעת כי נכסיו של שליט לוב מועמר קדאפי, בנו, סייף אל איסלם, וארבעה בני משפחה נוספים יוקפאו. כמו כן יוטלו עליהם מגבלות טיסה. כמו כן אישרה המועצה להפנות את הטיפול בקדאפי לבית הדין הבינלאומי בהאג.

"מועצת הביטחון מביעה דאגה חמורה מהמצב בלוב ומגנה את האלימות והשימוש בכוח נגד אזרחים", נכתב בהחלטת המועצה. "אנחנו מגנים את ההפרה השיטתית והבוטה של זכויות האדם, בכלל זה דיכוי הפגנות לא אלימות. אנחנו מביעים דאגה ממות האזרחים ודוחים ללא סייג את האלימות נגד אוכלוסיה אזרחית המכוונת על ידי הדרגים הגבוהים ביותר בממשלת לוב".

בתוך כך העימותים בין כוחות האופוזיציה לתומכי המשטר בלוב נמשכים. לפחות 50 אזרחים לוביים נהרגו בעימותים בין הכוחות בעיר זאוויה המערבית לבירת לוב טריפולי. העיר מכילה מספר רב של מתקני נפט.

אמש אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי קדאפי צריך לוותר על השלטון. לדברי אובמה, "ברגע שהדרך היחידה של מנהיג להישאר בשלטון היא באמצעות שימוש באלימות קשה נגד עמו, הוא איבד את הלגיטימיות של שלטונו ועליו לעשות מה שנכון לארצו – להתפטר עכשיו". הבית הלבן פרסם את תוכן השיחה והודיע כי אובמה ומרקל הביעו את תמיכתם בדרישות העם הלובי לזכויות אוניברסליות והודיעו כי על הממשל בלוב לשאת בתוצאות של האלימות שהפעיל.

החלטה לא קלה

למרות הקבלה המאוחדת של ההחלטה, התהליך לא היה פשוט. אמש נרשמה מחלוקת במועצה סביב השאלה האם להפנות את הטיפול באלימות בלוב לבית הדין הבינלאומי בהאג. למרות התמיכה הרחבה בהטלת סנקציות נגד שלטונו של קדאפי, לא כל המדינות היו משוכנעות שיש להאשימו בפשעי מלחמה, בעקבות הדיווחים על אלפי אזרחים הרוגים במדינה.בעבר הפנתה מועצת הביטחון לבית הדין רק מקרה אחד: רצח העם בדרפור. בית הדין האשים את נשיא סודן, עומאר אל באשיר, ברצח עם. בין המדינות שהחלטתן התקבלה ברגע האחרון היו פורטוגל, ברזיל הודו וסין.

במקביל הודיע שר המשפטים הלובי מוסטפה מוחמד אבוד אג'ליי הודיע כי יקים ממשלה זמנית שתשיב את הדר ללוב ותקיים בחירות במדינה בתוך שלושה חודשים. שגריר לוב בארה"ב עלי אווג'לי וסגן שגריר לוב לאו"ם איברהים דבאשי הודיעו כי הם תומכים במהלך זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully