וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון של קדאפי נסוגו מחלקים מטריפולי

אנשיו של שליט לוב סופגים מהלומות גם בבירה טריפולי: הערב דווח כי הם נסוגו מרובע טג'ורה בעיר. דיווח: קדאפי הורה לחלק נשק לאזרחים התומכים בו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

כוחות הביטחון של קדאפי נטשו היום (שבת) אזורים נרחבים מהבירה טריפולי, בהם בולטת נוכחות מפגינים נגד השלטון. בין היתר, נסוגו הכוחות מאזור טג'ורה בעיר, לאחר חמישה ימים של הפגנות נגד הממשלה. תושבי העיר סיפרו כי אנשי צבא פתחו הלילה באש לעבר מפגינים שניסו להתקדם מטג'ורה לאזור הכיכר הירוקה שבמרכז העיר, והרגו חמישה מהם.

בתוך כך, דווח כי קדאפי פתח את מחסני הנשק ואיפשר לאנשיו לחלק נשק לאזרחים התומכים בו, על מנת שאלה יביסו את ההתקוממות, המהווה איום רציני על שלטונו בן 40 השנים של העריץ. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מהומות בעיר בנגאזי, לוב, פברואר 2011. AP
המפגינים הצליחו להניס את כוחות הביטחון מחלקים בבירה/AP

מועצת הביטחון תתכנס הערב

עם זאת, נדמה כי קדאפי סופג מהלומות קשות עוד יותר במישור הדיפלומטי: ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אשר היה בן בירתו הקרוב ביותר באירופה, אמר בצהריים כי בידיו חדשות טריות המצביעות על כך "שקדאפי, למעשה, אינו שולט יותר על המצב בלוב". ברלוסקוני אמר לכתבים ברומא כי "ההתקוממויות בצפון אפריקה יכולות להביא לדמוקרטיה וחירות, אך גם לבשר על הופעתם של מרכזים מסוכנים של אסלאם קיצוני קילומטרים ספורים ממחוזותינו".

ברלוסקוני הוסיף כי "מסיבה זו אירופה והמערב אינם יכולים להישאר אדישים לתהליך הזה. האירועים של השבועות החולפים משפיעים על יחסי המסחר שלנו, על אספקת אנרגיה ועל ביטחוננו האישי".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס הערב כדי לדון בהטלת סנקציות על על מנהיג לוב מועמר קדאפי ושלטונו, בניסיון להפסיק את הדיכוי האלים של המפגינים במדינה. כך מסרו דיפלומטים במרכז האו"ם בניו יורק.

לפי טיוטת ההצעה, שהועברה לחברות מועצת הביטחון ונוסחה בידי בריטניה, צרפת וגרמניה, יוטל על לוב אמברגו נשק ותוגבל תנועתם של פקידי שלטון לובים. בנוסף, תורה המועצה להקפיא את נכסיהם של מועמר קדאפי, של בני משפחתו והמקורבים לו. בטיוטת ההצעה מופיעים שמותיהם של 23 בכירים לובים, שיינקטו צעדים נגדם: קדאפי עצמו, שמונת ילדיו, מפקד הצבא, שר ההגנה, מפקד שירותי המודיעין ואחרים.

עוד נאמר בטיוטה של הצעת ההחלטה כי ‏האלימות כלפי אזרחי לוב עלולה להיחשב "פשעים נגד האנושות" וכי ייתכן שתיפתח חקירה בעניין בבית הדין הבינלאומי בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully