וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "קדאפי איבד שליטה בלוב"

גם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, עד לא מזמן בן בריתו של שליט לוב קדאפי, מעריך שסופו קרב. במקביל, קראה שרת החוץ של האיחוד האירופי אשטון לשלוח את קדאפי "חזרה אל הכפור"

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, שהיה בן בריתו הקרוב ביותר של שליט לוב מועמר קדאפי באירופה, אמר היום (שבת) כי בידיו חדשות טריות המצביעות על כך "שקדאפי, למעשה, אינו שולט יותר על המצב בלוב". ברלוסקוני אמר לכתבים ברומא כי "ההתקוממויות בצפון אפריקה יכולות להביא לדמוקרטיה וחירות, אך גם לבשר על הופעתם של מרכזים מסוכנים של אסלאם קיצוני קילומטרים ספורים ממחוזותינו. מסיבה זו אירופה והמערב אינם יכולים להישאר אדישים לתהליך הזה. האירועים של השבועות החולפים משפיעים על יחסי המסחר שלנו, על אספקת אנרגיה ועל ביטחוננו האישי".

גם באיחוד האירופי מחריפים את הטון נגד האלימות שמפעיל קדאפי בניסיון להכניע את מתנגדיו בלוב. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה היום כי על האיחוד לשלוח את שליט לוב מועמר קדאפי "חזרה אל הכפור". במאמר שכתבה בעיתון "אינטרנשיונל הראלד טריביון", סיפרה אשטון כי "התנהגותו השערורייתית בימים האחרונים מחייבת אותנו לשלוח אותו 'חזרה אל הכפור'". ממשלות האיחוד הסכימו לכפות אמברגו נשק על לוב ולהקפיא נכסים השייכים למשטר, אך ההחלטה הרשמית על כך תתקבל רק בימים הקרובים.

מהומות בעיר בנגאזי, לוב, פברואר 2011. AP
הגיע לסוף דרכו? קדאפי בכרזה שהכינו המפגינים נגד שלטונו/AP

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס הערב כדי לדון בהטלת סנקציות על על מנהיג לוב מועמר קדאפי ושלטונו, בניסיון להפסיק את הדיכוי האלים של המפגינים במדינה. כך מסרו דיפלומטים במרכז האו"ם בניו יורק.

לפי טיוטת ההצעה, שהועברה לחברות מועצת הביטחון ונוסחה בידי בריטניה, צרפת וגרמניה, יוטל על לוב אמברגו נשק ותוגבל תנועתם של פקידי שלטון לובים. בנוסף, תורה המועצה להקפיא את נכסיהם של מועמר קדאפי, של בני משפחתו והמקורבים לו. בטיוטת ההצעה מופיעים שמותיהם של 23 בכירים לובים, שיינקטו צעדים נגדם: קדאפי עצמו, שמונת ילדיו, מפקד הצבא, שר ההגנה, מפקד שירותי המודיעין ואחרים.

עוד נאמר בטיוטה של הצעת ההחלטה כי ‏האלימות כלפי אזרחי לוב עלולה להיחשב "פשעים נגד האנושות" וכי ייתכן שתיפתח חקירה בעניין בבית הדין הבינלאומי בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully