וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי צבא ארה"ב ילמדו בשטח על זכויות ההומואים

אחרי שהנשיא אובמה ביטל את חוק "אל תגלה, לא נשאל", חיילי צבא ארצות הברית יעברו סדנאות בשדה הקרב ובהן ילמדו על זכויות הפרט של חבריהם ההומוסקסואלים - ואף חייל אינו פטור

כל חיילי צבא ארצות הברית יעברו עד סוף הקיץ סדנאות שילמדו אותם על זכויות הפרט של הומוסקסואלים המשרתים בצבא. כך מסר אמש (שישי) דובר מטעם הצבא האמריקאי. עוד נמסר כי אף חייל אינו פטור מהסדנאות, שנועדו להקל על שילובם של בני הקהילה בצבא, וכי גם חיילים המוצבים באפגניסטן יעברו את ההכשרה בבסיסיהם הקדמיים, עוד בטרם יחזרו משדה הקרב למולדתם.

משרד ההגנה האמריקאי גיבש את התכנית לאחר שהנשיא ברק אובמה ביטל בחודש דצמבר את חוק "אל תגלה, לא נשאל", שמנע מהומוסקסואלים מוצהרים מלשרת לצבא. החוק נמצא בימים אלה בתהליכי ביטול סופיים, ושר ההגנה רוברט גייטס אמר כי עד סוף 2011 חיילים הומוסקסואלים יוכלו להצהיר בפומבי על העדפותיהם המיניות, "כאשר ייקבע סופית כי הדבר אינו פוגע במוכנות הכוחות".

בהודעה שהעביר לתקשורת מרווין היל, מפקד בכוח האמריקאי המוצב באפגניסטן, לא נמסר מה יכללו הסדנאות, אך נאמר כי הן יועברו בחלקים נפרדים עבור חיילים קרביים וחיילים עורפיים. עם זאת, לא כולם נלהבים מההצעה. איליין דונלי, העומדת בראש מכון להכשרה צבאית, אמרה כי הרעיון להעביר סדנאות שכאלה לחיילים המוצבים בשדה הקרב הוא לא פחות מ"מגוחך". לדבריה, "זה אבסורד. לצבא יש דברים חשובים יותר לעשות בחלק המסוכן הזה של העולם. הרעיון מצביע על סדרי עדיפות לקויים, במקרה הטוב".

הנשיא ברק אובמה חותם על ביטול החוק האוסר שירות גלוי של הומואים בצבא. Evan Vucc, AP
אובמה חותם על ביטול חוק "אל תשאל, אל תגלה" בדצמבר אשתקד/AP, Evan Vucc

אובמה: "מקבלים לצבא בברכה כל פטריוט"

בחודש דצמבר אשתקד חתם אובמה על ביטול החוק שכונה "אל תגלה, לא נשאל". החוק הצבאי השנוי במחלוקת מנע מבעלי נטייה חד-מינית לשרת באופן גלוי בצבא. "כעת נקבל בברכה לצבא כל פטריוט", אמר הנשיא בחגיגיות במעמד החתימה. "איש אינו צריך להקריב את היושר שלו ולשקר בשביל לשרת", הוסיף אובמה, וציין כי "כל מפקדי הצבא מחויבים ליישם את השינוי הזה במהירות". הוא הביע תקווה כי ביטול החוק יגרום לכל מי שעזב את הצבא משום שנדרש לשמור על זהותו המינית בסוד, לשקול גיוס מחדש.

היל, שתמך בזמנו בביטול החוק מתוך שורות הצבא, אמר בדצמבר כי "אם ישנם אנשים בקרב הכוחות שאינם מסוגלים להתמודד עם השינוי הזה, עליהם לעשות את הצעד הנכון עבור הצבא ועבור החיילים שלהם - ולפרוש מהשירות הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully