וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מלוב: "הצבא יורה גם בילדים קטנים"

כ-300 אזרחים אמריקאים ואזרחי מדינות נוספות חולצו מלב המהומות בלוב והגיעו במעבורת למלטה. אחד המחולצים סיפר: "מתחולל שם טבח. הצבא משתמש בנשק חם ויורה בלי לשאול שאלות"

ארצות הברית חילצה אמש (שישי) כ-300 מאזרחיה ואזרחי מדינות נוספות מלוב. זאת באמצעות מעבורת למלטה. המעבורת הייתה אמורה לצאת מלוב כבר לפני יומיים, אולם התעכבה בשל תנאי מזג האוויר.

עם הגעתם למלטה, תשושים ואסירי תודה על שהצליחו להיחלץ מעין הסערה, סיפרו האזרחים האמריקאים לרשת הטלוויזיה CNN על האלימות שהיו עדים לה בלוב.

"פשוט מתחולל שם טבח", סיפר אחד האמריקאים שביקש לא להזדהות בשמו, מאחר שחלק מבני משפחתו עדיין נמצאים בלוב. לדבריו, "הצבא השתמש בנשק חם, מקלעים ורובים אוטומטיים נגד ילדים קטנים וחסרי הגנה. הם לא שואלים שאלות ומיד מתחילים לירות".

האזרחים שחולצו מלוב מתקשים לשחזר מתי והיכן בדיוק החלה האלימות במדינה ומעידים כי המהומות התפשטו למקומות שונים. "ראינו ברבה הרוגים ופצועים שוכבים ברחובות", הם סיפרו.

כאוס ברחובות

"אנחנו פשוט שמחים להיות מחוץ לסביבה שלא הבנו", סיפרה אמריקאית נוספת שחולצה מלוב. "הבעיה הייתה שהכל קרה כל כך מהר, ולא הרגשנו שאנחנו יכולים לסמוך על האינסטינקטים שלנו". היא סיפרה עוד כי שמעה חילופי אש כבדים וירי בלילות בפרבר הסמוך לטריפולי.

"מצד אחד אני גם שמחה, כי לעולם לא חשבתי שאזכה לראות את אזרחי לוב מביעים את עצמם ככה ולא מפחדים להתקומם. הם מסכנים כל כך הרבה וזה ראוי להערכה", אמרה יוסרה טאקבייל, אזרחית אמריקאית שנולדה בארצות הברית ומתגוררת כבר מספר שנים בלוב.

היא הוסיפה כי ישנו כאוס ברחובות ולא ניתן לצפות מה כוחות המשטר יעשו. לדבריה, היא אינה בטוחה מתי - ואם בכלל - היא תחזור ללוב. "תושבי לוב יודעים למה המשטר מסוגל, אבל זו הפעם הראשונה ששאר העולם רואה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully