וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר סנקציות: "משטר קדאפי יישא באחריות"

לאחר שחתם על צו נשיאותי הכולל סנקציות כלכליות נגד משטר קדאפי, אמר נשיא ארה"ב כי "משטרו הפר את החוק הבינ"ל, ועליו לשאת באחריות". מועהב"ט של האו"ם תדון בחבילת סנקציות נרחבת

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (שבת) למהומות בלוב ולאלימות החריפה בה נוקט משטר קדאפי. אובמה אמר כי "משטרו של מועמר קדאפי הפר את הנורמות הבינלאומיות, ועליו לשאת באחריות". את הדברים אמר אובמה לאחר שחתם על צו נשיאותי הכולל סנקציות נגד משטר קדאפי, בהן הגבלות על נכסים והעברות כספים הקשורות למדינה. אובמה הבהיר כי "מדובר בסנקציות המכוונות נגד משטר קדאפי, אך מגנות על נכסיו של העם הלובי".

מוקדם יותר התייחס לסוגיית התגובה האמריקאית לנעשה בלוב דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, שאמר כי "ארה"ב אינה פוסלת אף אפשרות בכל הקשור לדרך שבה תגיב לאלימות הגוברת בלוב, ובכלל זה גם פעולה צבאית". כמו כן, עדכן קרני כי ארה"ב עצרה את פעילות השגרירות שלה בטריפולי, בירת לוב. לדברי קרני, וושינגטון מקדמת הטלת סנקציות על משטרו של הקולונל מועמר קדאפי, וקוראת להשעות את חברות לוב באו"ם. "מועמר קדאפי איבד את אמונו של העם הלובי", אמר.

בתוך כך, הורה אמש מזכ"ל האו"ם למועצת הביטחון לפעול במהירות כדי לגבש חבילת סנקציות על המדינה. ואכן, לחברות מועצת הביטחון הוצגה אמש טיוטת הצעת החלטה להטלת סנקציות על לוב, שהוכנה על ידי צרפת ובריטניה. ההצעה בת ששת העמודים כוללת אמברגו על מכירת נשק, צו בינלאומי האוסר לבקר בלוב והקפאת נכסי המדינה ומנהיגיה. כמו כן, נכתב בהצעת ההחלטה כי הפעולות הצבאיות שנקטו שלטונות לוב נגד אזרחי המדינה מהווים פשעים נגד האנושות, שאת האחרים עליהם יש לשפוט בבית הדין הבינלאומי בהאג. עדיין לא ברור מתי תיערך במועצה הצבעה על ההצעה.

"הגיע הזמן שמועצת הביטחון תשקול לנקוט בפעולה נחושה", אמר המזכ"ל באן קי-מון, בהודעה שהופנתה ל-15 חברות המועצה. "השעות והימים שלפנינו יהיו קריטיים עבור עבור העם הלובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully