וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: "בידינו מידע חדש ומדאיג על אירן"

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מדווחת כי מידע חדש שהגיע לידיה מחזק את החשש כי תוכנית הגרעין האירנית נועדה לצרכים צבאיים. "יש לאירנים דברים עניינים להבהיר"

דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שנחשף אמש (שישי) מצביע על כך שאירן ממשיכה במאמציה להשיג יכולת גרעינית צבאית. במסמך, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, נכתב כי הסוכנות נתקלת בסירוב אירני לאפשר פיקוח מסודר על מתקני הגרעין שלה – דבר הגורם לתסכול בקרב ראשי הסוכנות.

על פי הדו"ח, קיים חשד כי הרפובליקה האיסלמית בונה בחשאי מתקן גרעיני צבאי חדש, דבר שטהרן מכחישה. "אירן איננה משתפת פעולה עם הסוכנות בנושאים מהותיים, בעיקר סביב החשדות כי היא מפתחת נשק גרעיני המיועד לפרויקט הטילים הבליסטיים שלה", נכתב.

גורם המכיר את פרטי החקירה שעורכת סבא"א בסוגיה האירנית טוען כי לידי הסוכנות הגיע מידע חדש אודות תכנית הגרעין האירנית שכאשר יאומת, ישפוך אור חדש על פעילות הגרעין של טהרן בעבר ובהווה", אולם הוא לא מסר פרטים נוספים.

עוד נכתב, כי "על בסיס ניתוח מידע שהגיע לידי הסוכנות לאחר אוגוסט 2008, כולל חומרים חדשים שהתגלו לאחרונה, ישנם חששות שצריכים להתבהר מול האירנים".

עדכון ראשון - 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully