וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים: מאות אלפים מפגינים ברחבי לוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.2.2011 / 14:43

ההפגנות נגד שלטונו של מועמר קדאפי בלוב נמשכות גם היום. אחרי תפילת יום השישי גדשו מאות אלפי אזרחים את רחובות הערים במדינה. בעיר אג'דאביא הצטרף הצבא אל המפגינים

עם תום תפילות יום השישי במסגדים בלוב, יצאו מאות אלפי אזרחים לכיכרות הערים הגדולות במדינה על מנת להפגין נגד משטרו של מועמר קדאפי. המפגינים בעיר אג'דאביא במזרח המדינה קיבלו חיזוק משמעותי עם הצטרפותם של אנשי צבא ומשטרה אל המחאה. בשיחה עם רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" הודיעו כוחות הצבא והמשטרה בעיר כי החליטו לעזוב את הבסיסים ולהצטרף להפגנות בקריאה לקדאפי להתפטר. "נקריב קורבנות למען האזור הזה. נעשה ככל האפשר כדי שלוב תהיה חופשית", אמר בכיר בצבא. בתוך כך דיווחו מפגינים בעיר הבירה, טריפולי, כי כוחות הצבא פתחו לעברם בירי וכי חמישה מפגינים נהרגו.

בתוך כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" כי כוחות הביטחון עושים שימוש באש חיה כדי לפזר את המוני המפגינים בבירה טריפולי. רשת "אל-חורה" דיווחה אף היא כי כוחות הביטחון יורים אש חיה לעבר המפגינים והוסיפה כי אנשים מטעם השלטונות אוספים את גופות ההרוגים מהרחובות ומבתי החולים "כדי להסתיר את מימדי הפשע". על פי הדיווחים נהרגו חמישה מפגינים מירי בשכונת ג'נזור בבירה.

מהומות בעיר דרנא, לוב, פברואר 2011. AP
מאות אלפי אזרחים יצאו לכיכרות הערים הגדולות במדינה/AP

העיר אג'דאביא, כמו יתר הערים במזרח המדינה, נתונות לשליטה כמעט מלאה של המפגינים נגד קדאפי. בעיר בנגזי, שהיא העיר הגדולה ביותר באזור המזרחי של המדינה והשנייה בגודלה בלוב, השתלטו מנהיגים מקומיים על ניהול ענייני העיר. המנהיגים הודיעו היום כי המפגינים הצליחו גם להשתלט על שדות הנפט בעיר.

במקביל ממשיכים אישים בכירים במשטר הלובי להודיע על התפטרותם ועל הצטרפותם למפגיני "17 בפברואר", כפי שהם מכנים את עצמם. לאחר שרי המשפטים והפנים ובכירי הדיפלומטים הלובים, הודיע היום גם פרקליט המדינה הלובי, עבד א-רחים אל-עבאר, כי הוא מתפטר ומצטרף למפגינים נגד משטר קדאפי. בנאום שנשא הסביר כי לאור "מעשי הטבח שלוב לא ידעה כמוהם בהיסטוריה שלה" ולאור "דבקותו בעקרונות הצדק והחירות", החליט "להצטרף לעם הלובי המבצע את הפיכת 17 בפברואר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילים בעיר בנגזי שבלוב, פברואר 2011. רויטרס
במזרח המדינה, הצטרף גם הצבא למפגינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully