וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "נבהיר לקדאפי שהוא אחראי למעשיו"

מנהיגי ארה"ב ואירופה דנו בצעדים שינקטו "במטרה להבהיר לשלטון בלוב שהוא אחראי למעשיו". אמש הודיע הבית הלבן שהוא אינו פוסל פעולה צבאית נגד קדאפי, שנלחם על שלטונו בכל האמצעים

נשיא ארה"ב, ברק אובמה שוחח הלילה (שישי) עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון וראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני ודן עמם ב"קשת האפשרויות" העומדות בפניהן בנוגע למדיניות כלפי לוב.

"המנהיגים בארה"ב ובמדינות האירופאיות דנו באפשרויות המתוכננות במטרה להבהיר לשלטון בלוב שהוא אחראי למעשיו", נאמר בהודעה שפרסם הבית הלבן, "כמו גם במשלוח סיוע הומניטרי".

אמש הודיעו בוושינגטון כי אינם פוסלים אפשרויות פעולה בתגובה לדיכוי ההפגנות האלים על ידי משטרו של שליט לוב מועמר קדאפי. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי ארה"ב אינה פוסלת כל אפשרות דיפלומטית או אף צבאית בהתמודדותה עם המצב בלוב.

גם מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדון באפשרות להטיל סנקציות על לוב, בניסיון לעצור את האלימות שמפעיל שלטונו של מועמר קדאפי נגד האזרחים המתקוממים במדינה. כך מסרו חברי המשלחת הצרפתית לאו"ם לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". עד עתה גינה האו"ם את הדיכוי האלים של ההפגנות, אך לא הציע צעדים של ממש בניסיון לעצור אותה. ה"טיימס" דיווח כי דיפלומטים מצרפת ובריטניה קראו לפתוח בחקירה בינלאומית בחשד לביצוע פשעים על ידי המשטר, ובצרפת אף הציעו לשקול חרם נפט שיפגע במקור ההכנסה העיקרי של השליט הלובי.

מהומות בעיר טוברוק, לוב, פברואר 2011. AP
גם פעולה צבאית לא נפסלה. המונים חוגגים את השחרור משלטון קדאפי/AP

במקביל, מתחזקות הקריאות לסלק את לוב ממועצת זכויות האדם של האו"ם - קריאות אליהן הצטרפה גם ארצות הברית. ממשלת שוויץ, מצדה, הודיעה כי נכסיו של קדאפי יוקפאו. "המועצה הפדרלית מגנה בחריפות את האלימות בה נוקט השליט הלובי נגד עמו", נאמר בהודעת משרד החוץ השוויצרי.

מנגד, איים הלילה משרד החוץ של לוב כי יתבע את שוויץ. המשרד פרסם הודעה שמכחישה כי שליט המדינה מועמר קדאפי מחזיק חשבונות בנק בשוויץ, או בכל מדינה אחרת. "אנו דורשים ששוויץ תוכיח כי האח-המנהיג מחזיק בכספים או חשבונות בנק בבנקים בשטחה או בכל בנק אחר בעולם", נכתב בהצהרה.

"משרד החוץ ינקוט בכל האמצעים המשפטיים כדי לתבוע את ממשלת שוויץ בגין בגלל ההאשמות הבלתי מבוססות הללו".

(עדכון ראשון: 01:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully