וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולה את הכנפיים: השיגור האחרון של מעבורת החלל

עם וותק של 27 שנות חקר חלל, שוגרה הלילה המעבורת דיסקברי בפעם ה-113 למשימתה האחרונה. המעבורת, שנכנסה לפעילות ב-1984, תוצא לגמלאות במסגרת החלטת נאס"א לפתח כלי טיס חדישים יותר

לאחר עיכוב קל של כשלוש דקות, המריאה הלילה (שישי) מעבורת החלל "דיסקברי" ממרכז החלל קנדי שבפלורידה למשימתה האחרונה, כשעל סיפונה צוות של שישה אסטרונאוטים, מטען אספקה של חלקי חילוף ודגם של רובוט אנושי. היעד: תחנת החלל הבינלאומית.

ההחלטה על סיום דרכה של המעבורת הוותיקה התקבלה במסגרת תוכניתה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א להוציא את צי המעבורות שלה לגמלאות. דיסקברי היא הראשונה מבין השלוש שתפסיק את פעילותה. שתי המעבורות הנוספות בצי, אנדבר ואטלנטיס, יבצעו גם הן בקרוב את משימתן האחרונה.

"הרגע הקשה ביותר יהיה ביום הנחיתה"

מדובר בשיגור ה-113 של דיסקברי, שצברה ניסיון של כמעט 30 שנים בחקר החלל, מאז שנת 1984. "אני חושב שהרגע הקשה ביותר יהיה ביום הנחיתה, כשנדע שזה הסוף המוחלט", אמר מנהל השיגור מייק ליינבך.

לאחר אסון צ'לנג'ר ואסון הקולומביה, הפכה דיסקברי למעבורת החלל הוותיקה ביותר שעדיין פועלת. היא לקחה חלק בבניית תחנת החלל הבינלאומית ובכמה מהניסויים שהתבצעו בתחנה. יצוין כי המעבורות מסיימות את עבודתן עקב עלויות הטיסה הגבוהות שלהן. נאס"א הקצתה משאבים לפיתוח אמצעים חדשים לטיסות בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully