וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאוש בניו זילנד: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים"

מניין ההרוגים הרשמי ברעש בקרייסטצ'רץ' עומד על 98, אך מוערך כי יעלה בעוד כ-200. הטיסות מעל העיר הופסקו, כדי שהרעש לא יפריע לשמוע זעקות של לכודים, אם יישמעו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

יומיים לאחר רעש האדמה החזק שפקד את העיק קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, נמסר היום (חמישי) כי מניין ההרוגים באסון עלה ל-98. המספר הזה צפוי להמשיך ולעלות, כשלפחות 200 בני אדם מוגדרים עדיין נעדרים. בעיר שוררת אווירה קשה מאוד, ומוערך כי כמעט ואפסו הסיכויים לאתר ניצולים חיים נוספים תחת ההריסות.

למרות זאת, נמסר כי המשטרה המקומית הפסיקה את כל הטיסות מעל העיר, במטרה להפחית את הרעש ולאפשר לכוחות החילוץ לזהות ולו את הקול החלש ביותר המגיע מתחת לשרידי הבניינים.

עבודות הצלה בבניין רשת הטלוויזיה CTV בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד, בעקבות רעש האדמה, 22 בפברואר 2011. רויטרס
עבודות החילוץ בבניין CTV/רויטרס

צוותי החילוץ ממשיכים כל העת לעבוד סביב בניין הטלוויזיה של רשת CTV, בו פעל גם בית ספר לשפות, שהתמוטט כמעט לחלוטין ברעש. על פי ההערכות עשרות גופות עדיין קבורות תחת חורבות המבנה. "קיים חשש גדול כי בבניין CTV היו אזרחים מכמה מדינות, בהן סין, יפן ותאילנד, שקיפחו ככל הנראה את חייהם, בסדר גודל של 50 עד 60 בני אדם", אמר ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי. "זו תקופה מדאיגה מאוד עבורנו".

בין היתר, שהו בבניין 11 תלמידים יפנים שלמדו בבית הספר. רבים מקרוביהם עשו אתמול את דרכם לניו זילנד. ביפן היה גם מי שמתח ביקורת על אמצעי התקשורת שמיהרו להכריז כי אפסו הסיכויים לאתר ניצולים. "אנו משקיעים את כל המאמצים
האפשריים בעזרה שאנו שולחים", אמר יוקיו אדאנו, מזכיר הממשלה היפני. "אני מוצא את זה מצער למדי שכלי התקשורת כבר דיווחו מה שדיווחו".

רעידת אדמה בניו זילנד, פברואר 2011. GettyImages
קיים חשש לקריסת בניינים שנפגעו ברעש אך לא התמוטטו/GettyImages

במקביל, מתמודדים בקרייסטצ'רץ' גם עם הנזקים הכבדים לכבישים ולרשת החשמל בעיר, שעל פי ההערכות תשוב לתפקוד מלא רק בעוד שבועות. כמו כן, בשל רעידות המשנה שעדיין מורגשות מדי פעם, קיים חשש לקריסת בניינים שנפגעו ברעש אך לא התמוטטו, בהם בית המלון שנמצא בלב העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully