וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: עלה ל-98 מניין ההרוגים ברעש האדמה

מניין ההרוגים עקב רעש האדמה עלה ל-98 בני אדם וצפוי לעלות. 6 בני אדם נעצרו על פריצות לבתים של נעדרים אשר דייריהם שוהים באזור ההריסות, ביניהם ביתה של מגישת הטלווזיה דונה מנינג

מניין ההרוגים באסון בניו זילנד עלה הלילה (חמישי) ל-98 בני אדם. המחלצים צופים כי מספר זה צפוי לעלות, כיוון שכ-300 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים, מתוכם 47 בבניין הטלוויזיה CTV שהתמוטט. על פי הדיווחים, 60 גופות קבורות תחת הריסות בניין זה. "על פי הערכות המשטרה, היקף הקורבנות עלול להיות גדול יותר מכפי שתיארנו לעצמנו", אמר ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, בראיון לרשת הטלוויזיה SKY-NEWS.

צוותי החילוץ באיזור אותו פקדה רעידת האדמה בעיר קרייסטצ'רץ' ממשיכים באיתור אחר ניצולים. עם זאת, פחתה התקווה למצוא ניצולים נוספים בחיים בשל ההרס הרב שנגרם למבנים באזור.

בתוך כך, הודיע משרד החוץ כי כ-30 מטיילים ישראלים עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם. קונסול ישראל בניו זילנד, טדי פופלינגר, הגיע אתמול לאזור האסון. ממשרד החוץ נמסר כי גם שגריר ישראל במדינה, שמי צור, נמצא בדרכו למקום.

וכאילו לא די באסון, הפושעים בעיר קרייסטצ'רץ' לא מתביישים לנסות ולהרוויח מהמצב: עד כה נעצרו שישה בני אדם החשודים בפריצות ובגניבות לבתים אשר דייריהם נעדרים או נמצאים באיזור האסון. במשטרה המקומית חוששים כעת כי מקרים אלו יימשכו וכי השודדים ימשיכו לסמן את הבתים הריקים כמטרה.

חשש מקריסת מבנים נוספים

אחד מהבתים שחוו פריצה מסוג זה הוא ביתה של מגישת תוכנית המגזין, דונה מנינג, אשר שהתה בבניין הטלוויזיה CTV שקרס ומוגדרת כנעדרת. בעיתון הדיילי טלגרף דווח כי בזמן שבני משפחתה הגיעו לאזור ההריסות והתפללו לקבלת סימני חיים ממנה, ביתם נשדד.

"הפריצה רק הגבירה את הסבל של המשפחה", סיפר מארס מנינג, אחיה של דונה. "על כולנו עוברים ימים קשים מאוד בעקבות האסון וכרגע אנחנו רק מתפללים למצוא את דונה". עוד דווח כי לפני הפריצה, בית משפחת מנינג עצמו ניזוק גם הוא מרעידת האדמה ואספקת החשמל והמים בו נותקו.

חשש נוסף עימו מתמודדים כעת בניו זילנד הוא קריסת מבנים נוספים בעיר. "אם מלון גראנד צ'נסלור יקרוס, ושלושה מהנדסים אמרו כי זה אכן סיכון משמעותי, זה יהיה דרמטי, וייצור אפקט דומינו לבניינים לא יציבים נוספים שעלולים לקרוס במרכז העיר. זה יהיה אסון ענק", אמר השוטר דייב קליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully