וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: קריאה ל"יום זעם", המלך עורך רפורמות

עם שובו מטיפולים רפואיים ממושכים בחו"ל, הכריז המלך עבדאללה על שורת הטבות כלכליות לרוכשי דירות וסטודנטים. ברקע - מאות מצטרפים לעמוד פייסבוק הקורא להפגין למען מהפכה ב-11 במרץ

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם גל ההדף בעולם הערבי צפוי להגיע גם ליצואנית הנפט הגדולה ביותר - ובעלת בריתה הקרובה של ארצות הברית? מאות בני אדם הצטרפו בימים האחרונים לקמפיין פייסבוק בערב הסעודית, הקורא לקיים "יום זעם" נגד שלטונו של המלך עבדאללה בחודש הבא. בעמוד הפייסבוק, בו היו חברים נכון להבוקר (רביעי) 460 בני אדם, מופיעה קריאה לצאת ולהפגין למען "מהפכת כמיהה" ב-11 במרץ. על רקע זה, שב היום המלך עבדאללה למדינה, אחרי היעדרות של שלושה חודשים.

לא ברור כמה מהמצטרפים לקמפיין נמצאים בפועל בתוך המדינה, שאליה לא הגיע עד כה גל ההפגנות נגד השלטונות בעולם הערבי. המצב הכלכלי ותנאי החיים בערב הסעודית טובים יחסית למדינות ערביות אחרות, אך עדיין מדובר במדינה הנמצאת תחת שלטון מלוכני אוטוקרטי, ללא אופוזיציה פעילה, שכל גילוי מחאה נגד השלטון אסור בה. יציבותה של ערב הסעודית נחשבת לאינטרס עולמי, שכן המדינה מייצרת כחמישית מתפוקת הנפט העולמית.

עם או בלי קשר להתארגנות החדשה, נמסר היום כי המלך החליט על שורת הטבות כלכליות לאזרחי המדינה, בעלות של כ-35 מיליארדי דולרים. לפי הודעת הטלוויזיה הממלכתית, המלך הכריז בין היתר על הקצאת תקציבים לצמצום האינפלציה, כמו גם על תקציבי סיוע ברכישת דירות לאזרחי המדינה, ועל מענקים למובטלים ולסטודנטים המבקשים ללמוד בחו"ל. עם זאת, מדובר בצעדים כלכליים בלבד, ורפורמות פוליטיות, כמו למשל בחירות מקומיות שהחוגים הליברליים במדינה דורשים לערוך, לא הוזכרו אפילו ברמז במסגרת התוכנית החדשה.

עבדאללה מלך ערב הסעודית מתקבל בטקס מלכותי בשדה התעופה בריאד עם שובו מטיפולים רפואיים בחו"ל. רויטרס
עבדאללה מתקבל היום בשדה התעופה בריאד, מתוך שידורי הטלוויזיה הסעודית/רויטרס

בתוך כך, נחת המלך בצהריים בבירה ריאד, אחרי היעדרות של שלושה חודשים מהמדינה, שכללה חודשיים של טיפולים רפואיים בארצות הברית ולאחר מכן חודש החלמה במרוקו. בשידור החי בטלוויזיה הסעודית נראה עבדאללה בן ה-87 מתקבל בשדה התעופה בטקס בדואי מסורתי, שכלל ריקוד חרבות. המנחים בטלוויזיה הממלכתית עטו צעיפים חגיגיים בצבעי דגל הלאום לכבוד המאורע, והשידור כולו קיבל את הכותרת "האומה מאושרת", לציון שובו של המנהיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully