וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעזה: כרישים וחתולי ים נלכדו במחסום

יחידת המעברים של המכס תפסה משלוח על עשרות חתולי ים וכרישים, האסורים לדיג, במעבר כרם שלום. ברשות הטבע והגנים מזהירים כי דיג הכרישים עלול להוביל לאסון אקולוגי

עשרות חתולי ים וכרישים במשקל כולל של כחצי טון נתפסו אתמול (שני) על ידי יחידת המעברים של המכס במעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה. הסחורה נתפסה לאחר שמעבירי המשלוח הצהירו כי מדובר בדגים, בעוד שבדיקת תכולת המשאית העלתה כי מדובר ביצורי הים המוגנים. פקחי רשות הטבע והגנים הוזעקו למקום, החרימו את הסחורה ופתחו בחקירה פלילית נגד המבריחים בחשד לפגיעה וסחר לא חוקי בערכי טבע מוגנים.

ברשות הטבע והגנים הסבירו כי דיג כרישים לא חוקי מתבצע בעיקר בחודשים פברואר–מאי, שהם עונת החיזור והרבייה של הכרישים. על פי ההערכות, בתקופה זו ניצודים בחופי ישראל עשרות כרישים מדי יום, ונמכרים למאכל. משמעות הדבר היא קטילה של מאות כרישים בכל שנה.

רשות הטבע והגנים החלה בפעולות הסברה לדייגים על מנת למגר את התופעה. מנהל אגף פיקוח ואכיפה ברשות הטבע והגנים, אלדד פלד, אמר כי "הכרישים הם ערכי טבע מוגנים כהגדרתם בחוק וכל פגיעה בכרישים - לרבות דיג וסחר – אסורה. רשות הטבע והגנים רואה חשיבות עליונה בהגנה על הכרישים הפוקדים את חופי ארצנו. אנחנו קוראים לדייגים ולכלל הציבור לעזור ולשמור על הכרישים ועל הטבע בים ולדווח למוקד הרשות על כל פגיעה או סחר בכרישים ובערכי טבע מוגנים אחרים. אני מאמין שהשילוב של הסברה לצד אכיפה יסייע לנו לחסל את התופעה הזו".

רותי יהל, אקולוגית ימית של רשות הטבע והגנים, הסבירה כי "הכרישים בחופי ישראל אינם נחשבים מסוכנים לאדם, להפך - הם מביאים תועלת רבה. הכרישים חשובים לשמירה על עולם החי שבים, הם מווסתים אוכלוסיות של דגים ומנקים את הים מדגים ומיצורים פגועים. אפשר לומר שהם הסניטרים של הים. קשה לדעת מה תהיה התוצאה של השמדת הכרישים וייתכן שפגיעה משמעותית באוכלוסיותיהם אף תביא אסון אקולוגי ופגיעה ביבול הדגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully