וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בניו זילנד: 300 איש נהרגו ברעש האדמה

ממשלת ניו זילנד הודיעה כי מניין ההרוגים הרשמי ברעידת האדמה עומד על 32 ולא על 65 כפי שדווח קודם לכן. עדיין קיים חשש לחיי הטייל עופר מזרחי לאחר שקורה קרסה על רכב בו ישב

ממשלת ניו זילנד הודיעה הערב (שלישי) כי מניין ההרוגים הוודאי ברעידת האדמה שפקדה הלילה את העיר כרייסטצ'רץ' עומד על 32 בני אדם שזוהו בוודאות, ולא על 65 כפי שדווח קודם לכן. עם זאת, הם אמרו כי קיים חשש כבד לחייהם של לכודים נוספים מתחת להריסות, ומספר ההרוגים עלול להגיע עד ל-300 בני אדם. בתוך כך, עדיין קיים חשש לחייו של הטייל הישראלי, עופר מזרחי בן ה-23 מקיבוץ מגל, שקורה קרסה על רכב בו ישב בעת הרעש.

ראש עיריית כרייסטצ'רץ', בוב פארקר, הפציר בתושבי העיר להישאר בבתיהם ואמר כי העיר תהיה "סגורה" למשך שלושה ימים לפחות. "אנחנו לא רוצים שתנהגו ברחבי העיר ותסתובבו בה. כפי שגילינו בספטמבר האחרון, הדרכים הללו הן דרכי חיים".

בכרייסטצ'רץ' נמשכים כל הזמן המאמצים לאיתור ניצולים מהרעש. במאמצים משתתפים כוחות הצלה, כוחות צבא וגם אזרחים רבים שחופרים בידיים חשופות בתוך ההריסות ומנסים למצוא סימן חיים. בתמונות המגיעות מהעיר נראים עובדי משרדים רבים שהפכו בבת אחת למחלצים, סוחבים פצועים מתוך ההריסות, רבים מהם שותתי דם בעצמם.

בתוך כך, נציג מטעם פיקוד העורף של צה"ל הגיע היום לאזור האסון על מנת להגיש סיוע לכוחות המקומיים. מדובר בקצין בדרגת סרן, שהצטרף לחפ"ק של שירותי החירום בעיר. הקצין, מפקד מחלקה ביחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, שהה בטיול עצמאי בניו זילנד ולאחר התרחשות רעידת האדמה הוא התבקש על ידי מפקד היחידה, תא"ל (מיל') שלום בן אריה, להתייצב בעירייה המקומית ולסייע בכל הנדרש. בשעה זו בודקים בצה"ל את האפשרות שקצינים נוספים הנמצאים באזור יוכלו גם הם להגיע לעמדת החפ"ק ולהגיש סיוע נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully