וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאניוק מאיים לשבות רעב: תנו לי להציג ראיה

כחודש לפני הכרעת הדין, טוען האוקראיני בן ה-90 כי מסמכים של הק-ג-ב, שבית המשפט במינכן אינו פועל להשגתם, יכולים להוכיח את חפותו ולהביא לזיכויו מאשמת רצח אלפי יהודים בסוביבור

ג'ון דמיאניוק, העומד לדין בגרמניה באשמת מעורבות ברצח 27,900 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור, יפתח במהלך השבועיים הקרובים בשביתת רעב, אם בית המשפט במינכן לא יאפשר לו להציג ראיה שעשויה להוביל לזיכויו. כך איים היום (שלישי) פרקליטו של דמיאניוק בן ה-90, אולריך בוש.

לדברי עורך הדין בוש, מסמכים של הק-ג-ב מרוסיה ומאוקראינה מוכיחים את חפותו של מרשו, אולם בית המשפט אינו פועל להביאם בפניו. במסמכים הסובייטיים, כך נטען, ישנן עדויות לכך שהנאצים לא השתמשו בשבוויים האוקראינים - שדמיאניוק היה אחד מהם - בתוך מחנות ההשמדה. בוש האשים את השופט, ראלף אלט, שמונע את הצגת המסמכים, ב"ניהול משפט ראווה".

בוש גם פרסם הודעה מטעם דמיאניוק עצמו, בה נאמר: "שרדתי את הנאצים, את זוועות משטרו של סטאלין ואת עונש המוות הלא מוצדק שנגזר עליי בישראל. כעת, בסוף ימיי, המדינה שרצחה מיליונים ללא רחמים מבקשת להרוס את חיי ואת כבודי, במשפט הראווה הפוליטי הזה. גרמניה מנסה להרשיע אותי, איכר אוקראיני, על פשעים שהנאצים ביצעו, במקום להרשיע את האשמים האמיתיים".

הודעתו של דמיאניוק מגיעה בעוד התביעה נערכת לסיכום טיעוניה, במשפט הנמשך כבר כ-15 חודשים ונדחה פעמים רבות בשל מצבו הבריאותי של הנאשם. פסק הדין אמור להינתן בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully