וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכוד בקומה ה-12 בניו זילנד: "נאחזים בקירות"

כ-100 בני אדם עדיין לכודים בעקבות הרעש בקרייסטצ'רץ', אחרי שמספר דומה חולצו, חלקם בעזרת הודעות טקסט ששלחו מבין ההריסות. תושב העיר: "ערמות של גופות בכל מקום, אזור מלחמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעיר כרייסטצ'רץ' שבניו זילנד נמשכים גם לעת ערב (שלישי) המאמצים לאתר ניצולים מרעש האדמה, בהם משתתפים מגוון כוחות הצלה, כוחות צבא וגם אזרחים רבים שחופרים בידיים חשופות בתוך ההריסות, מנסים למצוא סימן חיים. בתמונות המגיעות מהעיר נראים עובדי משרדים רבים שהפכו בבת אחת למחלצים, סוחבים פצועים מתוך ההריסות, רבים מהם שותתי דם בעצמם.

רעידת אדמה בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, פברואר 2011. GettyImages
עובדי משרדים הפכו בבת אחת למחלצים/GettyImages

לפי ההערכות, לפחות 100 בני אדם עדיין לכודים בהריסות ויש חשש לחייהם, בנוסף ל-65 ההרוגים שכבר נמנו. במשטרה המקומית אומרים כי ברבים ממקרי החילוץ, המידע על הלכודים הגיע מהודעות טקסט שהם עצמם שלחו מתוך ההריסות, בניסיון לכוון את כוחות ההצלה אליהם.

רבות ממערכותיה של העיר השנייה בגודלה בניו זילנד נמצאות על סף קריסה. אספקת החשמל והמים מושבתת לחלוטין. בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס הפצועים, רבים מהם במצב קשה, וכלי רכב פרטיים הוסבו לשמש כאמבולנסים. רחובת העיר מלאים בהריסות ושברי זכוכית, וכחות המשטרה עוסקים כל העת בפינוי אזרחים אל מחוץ למרכז העיר, שם יש חשש כבד מפני קריסת מבנים נוספים עקב רעשי המשנה הנמשכים. הפארקים בעיר הוסבו למחנות אוהלים, כדי לאכלס את האלפים שאיבדו את בתיהם.

"עם כל רעש משנה, נכנסים מתחת לשולחנות"

400,000 תושבי העיר אמנם מורגלים ברעידות אדמה, אך היום הם מסכימים כי רעש בעוצמה כזו טרם נראה. "גדלתי עם רעידות אדמה יומיומיות, אבל היום אני המומה לחלוטין", סיפרה לרשת סקיי ניוז תושבת העיר, ג'ו קיין. "בגלל שהרעידה הייתה כה רדודה, נגרם כזה נזק עצום".

רעידת אדמה בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, פברואר 2011. GettyImages
"בניינים רעדו כמו נייר"/GettyImages

דייב איירלנד, טניסאי בריטי, השתתף השבוע בתחרות טניס בקרייסטצ'רץ'. "למזלנו היינו בחוץ", סיפר לסקיי ניוז. האדמה התחילה לרעוד באגרסיביות, הופיעו סדקים ומים התחילו לעלות מהביוב. בניין מרכז הטניס התחיל לרעוד כמו נייר. אחד מחברי הקבוצה בדיוק היה באמצע משחק, הוא רדף אחרי כדור ופתאום נפל ונקע את הברך. מישהו אחר בדיוק מזג תה, הקומקום עף עליו והוא נכווה קשות. מה שבטוח, הטורניר שלנו נגמר".

גארי מור נתקע יחד עם 19 חבריו למשרד בקומה ה-12 של בניין משרדים שגרם המדרגות שלו קרס. "צפינו בקתדרלה מתמוטטת מהחלון, ונאחזנו בקירות", סיפר בטלפון ל"טלגרף" על רגעי האימה. "עם כל רעש משנה, אנחנו נכנסים שוב בבהלה מתחת לשולחנות. אנחנו עדיין תקועים פה, אבל כשמסתכלים מהחלון רואים שיש דברים בסדר עדיפות גבוה יותר. אני מניח שמתישהו יגיעו גם אלינו".

רעידת אדמה בקרייסטצ'רץ' ניו זילנד. Martin Hunter, GettyImages
רבות ממערכותיה של העיר השנייה בגודלה בניו זילנד נמצאות על סף קריסה/GettyImages, Martin Hunter

"זה היה מחריד", סיפר בוב באפטון, שאכל ארוחת צהריים במסעדה תאילנדית בעיר כשהרעש היכה. "כולם במסעדה החלו לצרוח, זה היה מהמם. הרעידה הקודמת הייתה כלום בהשוואה לזה. הבטתי למטה לרחוב, אבל ניתן היה לראות רק אבק".

"גופות היו פשוט זרוקות בכל מקום", סיפר ל"ניו זילנד הרלד" תושב העיר, ג'יידן קטין. "ערמות של גופות מחוץ לחנויות, פשוט שוכבות שם, מכוסות בלבנים. הביוב עולה מכל חור, הכבישים מרוטשים לחלוטין, מכוניות שקועות בסדקים. זה הלם מוחלט, ממש אזור מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully