וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים נפגעו ברעש בניו זילנד, חשש לחיי אחד מהם

שגריר ישראל סיפר לוואלה! חדשות כי באזור הרעש בעיר קרייסטצ'רץ' נמצאים כ-100 ישראלים. לפי החששות, יש ביניהם הרוג ושני פצועים. מטייל ישראלי: "הכבישים התפקעו כמו בסרטים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביבץ')

ישנם נפגעים ישראלים ברעש האדמה שהיכה בעיר קרייסטצ'רץ' שבדרום ניו זילנד, וביניהם, יש אחד שיש חשש כי נהרג, ושנייים נוספים שככל הנראה נפצעו. כך נמסר הבוקר (שלישי) ממשרד החוץ. אין לפי שעה פרטים נוספים לגבי הנפגעים.

שגריר ישראל בניו זילנד, שמי צור, אישר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מתוך מאות ישראלים השוהים במדינה, כ-100 נמצאים באזור הרעש, רובם תרמילאים המטיילים באזור. במשרד טרם הצליחו ליצור קשר עם רוב הישראלים באזור, למעט אלו שהתקשרו מיוזמתם.

"בדרך כלל ישראלים שמגיעים לטייל באזור, עוברים בקרייסטצ'רץ' בדרך דרומה", הסביר צור. "הם שוהים בעיר יום-יומיים. אנחנו יודעים מהרב של חב"ד, שביום שישי האחרון השתתפו כ-100 ישראלים בקבלת שבת אצלם. אנחנו מניחים שבשעת האירוע היו מספרים כאלה בחלקים שונים של העיר". לגבי ישראלים המתגוררים בעיר בקביעות, אמר צור כי "יש מעט מאוד כאלה".

מחלצים פצועים מרעידת האדמה בקרייסטצ’רץ’ בניו זילנד. AP
"בדקות הראשונות אחרי הרעש הרבה ישראלים, חובשים לשעבר, רצו ברחובות, והתחילו לעזור לאנשים"/AP

לדברי צור, מיד אחרי האירוע החלו עובדי השגרירות ליצור קשר עם הישראלים באזור. "אנשי חב"ד, ידידים ומכרים סייעו לנו להגיע, ולהעביר מאחד לשני את הידיעות", סיפר. "ביקשנו להירשם כדי שיהיו לנו שמות ופרטים כדי שנוכל לעדכן בארץ". לדבריו, אנשי השגרירות מבקשים מהמטיילים להתרחק מאזור האסון: "אין להם מה לחפש שם".

צור שיגר למקום האסון את הקונסול בבירה וולינגטון, טדי פופלינגר, אך הגעתו מתעכבת משום ששדה התעופה בעיר הושבת, והוא נאלץ לטוס לעיר סמוכה ולהמשיך ברכב. "הוא מגיע כדי לאמוד על המצב ולסייע ככל שניתן", אמר צור.

בחדר המצב של משרד החוץ התקבלו עד עתה פניות רבות ממשפחות ישראליות שיקיריהן מטיילים בסביבה. משפחות שיקיריהן נמצאים באזור קרייסטצ'רץ יכולות לפנות לקבלת מידע בחדר המצב של משרד החוץ בטלפון: 02-5303155.

נתניהו ביקש לבחון אפשרות לסייע לניו זילנד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את כל הגורמים הרלבנטיים לעמוד בקשר רציף עם ממשלת ניו זילנד במטרה לבדוק את צרכיה. בין היתר, ביקש נתניהו לבחון אפשרות שישראל תסייע בחילוץ הנפגעים.

שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח בטלפון עם שר החוץ הניו זילנדי, מוריי מק'קולי, אמר כי ישראל משתתפת בצערה של ניו זילנד והציע סיוע ישראלי. כמו כן הודה על עזרת שלטונות ניו זילנד באיתור וזיהוי הישראלים במקום.

זקי רעידת האדמה בקרייסטצ’רץ’, ניו זילנד. רויטרס
"מרגישים כל כמה דקות רעידה נוספת"/רויטרס

גיא וילנר, אחד מ-15 ישראלים שהתאכסנו באכסניה של חב"ד בעיר, סיפר לגלי צה"ל על ההרס הרב בעיר. "בשעות הבוקר הרגשנו רעידה מאוד חזקה", סיפר וילנר, "ברחנו החוצה מהבית, וכמו בסרטים הכבישים התפקעו, הרבה מכוניות נבלעו בכבישים, הביוב התחיל לצוף. אחרי שמצאנו את כל החבר'ה הלכנו לפארק במרכז העיר, וראינו את כל הבניינים שקרסו", אמר.

וילנר המשיך וסיפר כי "בדקות הראשונות אחרי הרעש הרבה ישראלים, חובשים לשעבר, רצו ברחובות, והתחילו לעזור לאנשים ולזהות איפה הם יכולים לסייע ועשו כל מה שהם יכלו. ראינו הרבה אנשי מכבי אש עם פטישים גדולים שמנסים לשבור קירות ולהגיע לאנשים שכלואים בפנים". הוא הוסיף כי "מרגישים כל כמה דקות רעידה נוספת".

ישראלית ששוהה בעיר תיארה בראיון לגלי צה"ל את רעידת האדמה שהתרחשה בעיר: "עמדנו מול בית והוא התמוטט מולנו כשכל ההדף עף לעברנו. אמרו לנו לא לזוז כי תמיד אחרי הרעידה הראשונה מגיעות רעידות נוספות. מאז הרעידה הראשונה, שהייתה בגובה 6.7 בסולם ריכטר, הגיעו ארבע או חמש רעידות נוספות, קטנות יותר. כרגע יש רעידה נוספת ואני עומדת תחת המשקוף". היא התייחסה לקושי ביצירת קשר עם קרוביה ואמרה: "אין כאן חשמל ואין שום אמצעי תקשורת. כרגע הודיעו על 70 הרוגים אך נאמר שזה לא סופי כי ישנם עוד לכודים".

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

עדכון ראשון: 09:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully