וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם רשמי: הספינות האירניות נכנסו לשטח התעלה

אחרי ימים של דיווחים סותרים והיסוס מצרי מתמשך, גורם מצרי רשמי אישר כי בשעה 05:45 נכנסו שתי הספינות האירניות לשטח תעלת סואץ בדרכן לים התיכון למשימת איסוף מודיעין מול סוריה

שתי הספינות האירניות החלו לחצות הבוקר (שלישי) את תעלת סואץ. לפי גורם רשמי בהנהלת התעלה, שני כלי השייט נכנסו לשטח הערוץ הימי בשעה 05:45, והן צפוייות לסיים את המעבר בשעות הצהריים המאוחרות. הספינות נמצאות בדרכן לים התיכון, שם הן עתידות לחבור לכלי שייט סוריים ולעגון בנמל לאטקיה.

דובר משרד החוץ הישראלי, יגאל פלמור, מסר בתגובה כי "הדברים שאמרו בעניין ראש הממשלה ושר החוץ הם עדיין בתוקף, ולפיהם הנוכחות האירנית היא פרובוקטיבית, חסרת תקדים והתגרות בקהילה הבינלאומית".ביום ראשון התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו למעברן הצפוי של הספינות בתעלה ואמר כי ישראל רואה את הדבר בחומרה. לדבריו, טהרן מנצלת את חוסר-היציבות בתקופה האחרונה במזרח התיכון כדי להרחיב את השפעתה באזור, ושייט ספינות אירניות בים התיכון הוא דוגמא מובהקת לכך.

כבר בחודש שעבר הודיעה אירן על כוונתה להשיט דרך התעלה את שתי האוניות, הפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג". מחיל הים האירני נמסר כי האוניות ישהו כשנה בים התיכון, ויפעלו במשימות שמטרתן איסוף מודיעין.

ביום רביעי אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי ישראל מודעת למהלך והגדירו כפרובוקציה. מאז התקבלו דיווחים סותרים לפיהם מצרים התירה - וביטלה לסירוגין - את ההיתר שניפקה לאוניות לעבור בשטח התעלה. יצויין כי זו הפעם הראשונה מאז המהפיכה האיסלמית ב-1979 שספינות אירניות חוצות את התעלה. לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים, ההיסוס שהפגינו המצרים בנושא נובע מלחץ מדיני שהפעילה ירושלים על מצרים.

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully