וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה: "מטפלים בליקויים בעובדה"

כחודש לאחר שהועלו טענות על ליקויי בטיחות חמורים בשדה התעופה עובדה שבדרום הארץ, הודיעו רשות שדות התעופה וחיל האוויר כי "גובשו הבנות לפתרון הבעיות העיקריות"

רשות שדות התעופה (רש"ת) וחיל האוויר הגיבו היום (שני) להתרעות שפורסמו לפני כחודש על ידי ועד עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה, בהן הם מזהירים על ליקויי בטיחות חמורים בשדה התעופה עובדה שבדרום הארץ.

בהודעה משותפת של רשות שדות התעופה וחיל האוויר נאמר כי "גובשו הבנות שנועדו לפתור הבעיות העיקריות שעל הפרק, הקשורות לשדה התעופה עובדה. יצוין כי עיקר הבעיה נובעת מהמציאות שבה רש"ת פועלת בתוך מתקן של חיל האוויר, והיא נזקקת לאישורים ולהסכמות לפעולותיה בשדה. לכן נדרש ניסוח כתב הסכמה מול חיל האוויר".

בהודעה נכתב עוד כי "הסכמות עם חיל האוויר מתמקדות בנושאים הקשורים למרחב האווירי ולפיקוח הטיסה בשדה התעופה. כל הגורמים המעורבים, רש"ת, רת"א וחיל האוויר, עשו מאמצים משותפים לפתור את הבעיות שהתעוררו מול חיל האוויר ולהביא לפעילות תקינה".

בחודש שעבר העבירו אגודת פקחי הטיסה וועד העובדים ברש"ת מסמך למנכ"ל רש"ת, המפרט את הליקויים המרכזיים. הוועדים ואיימו כי "במידה שלא יתוקנו ליקויי הבטיחות החמורים, ניאלץ לשקול את צעדינו עד כדי הפסקת עבודת פקחי הטיסה במגדל הפיקוח בעובדה". לדבריהם, למעלה משנתיים שפקחי הטיסה מתריעים על ליקויי הבטיחות החמורים הקיימים בשדה"ת בעובדה.

בין הליקויים שהתגלו עלה כי עמדת פיקוח הטיסה ממנה מפקח הפקח האזרחי, אינה כוללת את המרכיבים החיוניים לניהול בטוח של תעבורה אווירית, כי קיים חוסר גיבוי בסיסי למכשירי הקשר, מערכת החשמל של תאורות המסלולים ישנה וללא גיבוי בסיסי, וכן כי אחריות הפקח האזרחי בתוך מגדל צבאי בעייתית ומציפה קונפליקטים יומיומיים בניהול התעבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully