וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי לוב בישראל: "רוצחים מפגינים והעולם שותק"

עידן אבני

21.2.2011 / 14:30

בזמן שארצם עולה בלהבות, בקהילת יוצאי לוב בישראל עוקבים בדאגה אחר הנעשה בארצם. חלקם מרוצים מנפילתו המסתמנת של הדיקטטור אולם גם בהם מנקר החשש: מי יירש את קדאפי?

המהומות בלוב יוצאות מכלל שליטה, ובקרב קהילת יוצאי לוב בישראל עוקבים בדאגה מלווה בשמחה אחר הנעשה במולדתם. מאיר כחלון, יו"ר קהילת יוצאי לוב בארץ, אמר לוואלה! חדשות כי "לשמחתי מתחיל להיות סדר בארצות ערב. השליטים שמחזיקים 40 שנה צריכים ללכת".

כחלון מספק פרשנות משלו לעתידו של קדאפי ומשפחתו. לדבריו, "קדאפי לא יחזיק מעמד, כי העם שלו מתעורר. הוא מכיר את העם שלו טוב, אולי לכן הבן שלו לוקח את המושכות, אבל הבן שלו פתוח יותר למערב".

לכחלון גם ביקורת רבה על התגובה המערבית לאירועים. "אני מתפלא שאירופה יושבת בשקט ולא מתערבת, איפה זכויות האזרח? הם משתוללים על כל דבר שקורה בישראל, בלוב רוצחים ואף אחד לא מדבר", אמר.

לפני 6 שנים עזבה היהודיה האחרונה

שמעון אפרתי, הנמנה על הקהילה, מספר כי "איש לא יודע מה יקרה בסוף, אני חושש שגם מרבית המפגינים לא יודעים לאן זה יוביל. אובמה חשוב שהוא יודע מה קורה, ולמחרת הפך לבדיחה של האירועים האלה".

יעקב חאגז-לילוף חושש גם הוא, אבל נשאר אופטימי: "אני חושב שבסופו של דבר המשטר ייפול, אני רק מופתע מהמהירות של הדברים. הבעיה היא שאני לא רואה דמות אופוזיציונית בולטת שתיקח את השלטון במידה והשלטון ייפול. יהיה שם כאוס, מלחמת אחים בין שבטית, שעלולה להתפרץ בכל מרחבי לוב".

לפני שש שנים עזבה היהודייה האחרונה את לוב, ובכך סיימה היסטוריה מפוארת של נוכחות יהודית במדינה. עם זאת, מרבית הקהילה עזבה כבר עם קום המדינה. לדברי כחלון, "נשים יהודיות רבות נותרו בלוב, והן התאסלמו בשנות ה-40', אחרי שנחטפו בכוח על ידי מוסלמים. קדאפי לקח את בית הקברות היהודי, סלל עליו כבישים ובנה עליו בניינים, ואת העצמות זרק לים".

הקהילה בארץ שמרה על קשר עם המולדת בשנים האחרונות. בשנה שעברה אף נפגשו נציגים מהקהילה בירדן עם נציגי השלטון הלובי. לדבריו כחלון, נציגי הקהילה אף נפגשו עם קדאפי עצמו: "הוא הגיע לאיטליה כאורח הממשלה, וכמה מאנשינו נפגשו עימו, אבל לא באופן רשמי – שכן זה היה בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully