וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "מעבר הספינות האירניות נדחה ב-48 שעות"

האם הלחץ הישראלי נשא פרי? גורמים ברשות המצרית האחראית על המעבר בתעלת סואץ מסרו כי מעבר ספינות הקרב האירניות בתעלה אל תוך הים התיכון נדחה בכ-48 שעות

הדיווחים הסותרים על מעבר הספינות האירניות בתעלת סואץ נמשכים. לאחר שדווח כי הספינות האירניות קיבלו אישור לחצות את התעלה בדרכן לים התיכון ומשם לנמל בסוריה, טוענים הלילה(שני) גורמים ברשות המצרית שאחראית על התעלה כי מעבר הספינות נדחה ב-48 שעות. ככל הידוע, שתי האוניות המשיכו, בינתיים, לעגון בנמל הסעודי ג'דה בים סוף.

אמש דיווחו האירנים כי שתי ספינות הקרב כבר חצו את התעלה. רשת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם" דיווחה כי "שתי ספינות מלחמה אירניות חצו את התעלה, והן בדרכן לנמל בסוריה". עם זאת, גורם רשמי בהנהלת תעלת סואץ הכחיש את הדיווח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש בפתח ישיבת הממשלה למעבר שתי הספינות האירניות בתעלה והבהיר כי "ישראל רואה בחומרה את הצעד האירני". לדבריו, אירן מנצלת את חוסר היציבות המזרח התיכון בכדי להרחיב את השפעתה באזור, ושיוט הספינות בים התיכון הוא דוגמא לכך.

ביום שישי דווח בטלוויזיה המצרית כי הבקשה האירנית לחצות את התעלה אושרה, ומקור בצבא מצרים אף אישר את הדברים בשיחה עם סוכנות רויטרס. לא נמסרו פרטים נוספים על ההחלטה, ולא ידוע מתי יעברו הספינות בפועל.

אירן הודיעה על כוונתה להעביר בתעלה את את שתי האוניות, הפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג", כבר בחודש שעבר, אך גם אז לא ציינה מתי יקרה הדבר בדיוק. אז הסביר סגן מפקד חיל הים האירני כי האוניות ישהו כשנה בים התיכון, ויעסקו ב"איסוף מודיעין".

ביום רביעי האחרון חשף שר החוץ אביגדור ליברמן כי מעבר הספינות צפוי עוד באותו לילה. למחרת בבוקר, נמסר ממצרים כי האוניות לא עברו, וגורם בהנהלת התעלה טען כי מעברן בוטל. בפרסומים שונים בתקשורת נטען כי מדובר בתוצאה של לחץ ישראלי על מצרים.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully