וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן איימה על המפגינים, בלוב קרס האינטרנט

הפגנות המחאה ברחבי העולם הערבי נמשכות, אך נמצאות תחת ניסיונות בלתי פוסקים לדכאן: באירן הזהירה הממשלה את פעילי האופוזיציה מהמשך ההפגנות ובלוב קרסה רשת האינטרנט

נמשכים הניסיונות לדכא את ההפגנות נגד המשטר שפרצו במדינות רבות בעולם הערבי: שלטונות אירן הזהירו אמש (שבת) את האופוזיציה במדינה מפני קיום הפגנות, לאחר שבאתרים שונים פורסמו הודעות הקוראות לצאת הבוקר למחות ברחובות על הרג שני מפגינים במהלך ההפגנות השבוע.

באתרים של מנהיגי האופוזציה, מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי, פורסמו קריאות להפגנות המוניות, "שיראו את התמיכה בתנועת הרפורמה ובמנהיגיה". שר הפנים האירני, מוסטפא מוחמד נג'אר הזהיר כי "המפגינים יתקלו במלוא כוחו של החוק".

בלוב נתקלו המארגנים בקשיי תקשורת עם המפגינים, לאחר ששירותי האינטרנט במדינה הופסקו באופן פתאומי ולא ברור מתי ישובו לפעול. כך דיווחה הלילה חברה אמריקאית המפקחת על תנועת הגולשים ברשת. זאת, ככל הנראה, על רקע כוונתם של פעילי האופוזיציה להסלים את ההפגנות במדינה נגד השליט מועמר קדאפי.

רשת הטלוויזיה הלבנונית 'אל-מנאר' דיווחה אמש כי בהפגנות המחאה בבנגזי, העיר השנייה בגודלה בלוב, נהרגו תשעה מפגינים נוספים מאש כוחות הביטחון הלובים. רשת אל-ג'זירה דיווחה אף מפי עדי ראייה במקום כי כוחות הביטחון ירו אש חיה לעבר המפגינים וכי "עשרות מפגינים נהרגו ונפצעו". על פי דיווח ברשת הטלוויזיה CNN, שמסתמך על רופא לובי, עשרות אנשים נפגעו מאש של מסוקים לעבר המפגינים. "המצב כעת קריטי", אמר הרופא שביקש לא להזדהות בשמו. "העיר נמצאת, מעשית, תחת מצור".

גם במרוקו צפויות להתקיים הבוקר הפגנות נגד המשטר. אלפי תושבי מרוקו צפויים לצאת לרחובות בדרישה כי המלך מוחמד יעביר חלק מסמכויותיו לממשלה הנבחרת החדשה ובכך יהפוך את מערכת המשפט לעצמאית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully