וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מפגינים נפגעו מירי גז מדמיע בבחריין

רופא לובי מסר לרשת הטלוויזיה CNN, כי מסוקים ירו לעבר מפגינים בבנגזי - העיר השנייה בגודלה בלוב. במקביל, אלפים מפגינים בבירת טוניסיה נגד התנועה האיסלמית במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

מסוקים פתחו בצהריים (שבת) באש לעבר מפגינים בבנגזי – העיר השניה בגודלה בלוב ומרכז המהומות האחרונות במדינה. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה CNN, שמסתמך על רופא לובי, עשרות אנשים נפגעו מאש המסוקים. "המצב כעת קריטי", אמר הרופא שביקש לא להזדהות בשמו. "העיר נמצאת, מעשית, תחת מצור".

במקביל, 60 עד 80 מפגינים בבחריין נפגעו בצהריים מגז מדמיע או מכדורי גומי שירתה לעברם המשטרה בכיכר הפנינה בבירה מנאמה. הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סלמניה בבירה. לדברי רופא העובד בבית החולים, התפוסה במקום מלאה כעת, ומלאי החמצן אינו מספיק לטיפול בנפגעים. מוקדם יותר נמסר כי צבא בחריין נסוג מרחובות הבירה מנאמה. את מקומו תפסו כוחות המשטרה.

הפגנות נגד קדאפי בלוב. AP
"העיר נמצאת, מעשית, תחת מצור".הפגנה בלוב/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח אמש עם מלך בחריין וגינה את האלימות כלפי מפגיני האופוזיציה. אובמה דרש מהמלך לרסן את כוחות הביטחון והוסיף, כי "כשותפים לאורך זמן רב, אנחנו מאמינים שהיציבות של בחריין תלויה בכבוד לזכויות האדם ובגיבוש רפורמות לייצוג השאיפות של כל אזרחי המדינה".

בתוך כך, חודשו ההפגנות בטוניס. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי כ-18,000 אנשים חסמו היום את הכביש המרכזי של בירת טוניסיה. רובם – כ-15,000 מהם - מוחים נגד התנועה האיסלמית במדינה. זאת לאחר שכומר פולני נרצח על ידי קיצונים במדינה. 3,000 נוספים מפגינים מול שגרירות צרפת, כשהם דורשים את פיטוריו של השגריר הצרפתי. נכון לעכשיו, הצבא אינו מתערב בנעשה במדינה.

בתימן נהרג היום סטודנט וחמישה אחרים נפצעו בהפגנה בבירה צנעא. לפי הדיווח, הסטודנט נהרג בעימותים עם תומכי המשטר סמוך לאוניברסיטה בעיר. באלג'יריה פיזרה המשטרה המקומית בגז מדמיע הפגנה של תומכי אופוזיציה.

משטרת כוויית משתמשת בגז מדמיע לפיזור הפגנה המונית. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי משטרת כוויית החלה להשתמש ברימוני גז מדמיע נגד מפגינים נטולי אזרחות שדורשים לקבל זכויות אזרח במדינה. כ-57% מתושבי כוויית – חלקם מהגרים ממדינות אחרות ואחרים חברי שבטים בדואים - אמנם גרים בשטח המדינה, אך זו מסרבת להעניק להם אזרחות וזכויות סוציאליות.

מהומות התפתחו גם בכווית, שם השתמשה המשטרה בגז מדמיע לפיזור הפגנה המונית. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי משטרת כוויית החלה להשתמש ברימוני גז מדמיע נגד מפגינים נטולי אזרחות שדורשים לקבל זכויות אזרח במדינה. כ-57% מתושבי כוויית – חלקם מהגרים ממדינות אחרות ואחרים חברי שבטים בדואים - אמנם גרים בשטח המדינה, אך זו מסרבת להעניק להם אזרחות וזכויות סוציאליות.

עדכון ראשון: 12:54.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully