וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאות בעולם הערבי: עשרות הרוגים, אובמה מגנה

הריקושטים ממצרים ממשיכים להתסיס את העולם הערבי: ארגון אמנסטי דיווח על 46 הרוגים בלוב, ובבחריין נהרגו ארבעה בני אדם ועשרות נפצעו. אובמה טלפן למלך בחריין וקרא לו לגלות איפוק

העולם המוסלמי ממשיך לגעוש במחאות נגד השלטונות הרודניים. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשר הלילה (שבת) למלך בחריין, חמד בין עיסא אל-חליפה, וקרא לו לגלות איפוק על רקע הדיווחים על ארבעה ההרוגים ועשרות הפצועים שנפגעו במהלך העימותים. כמו כן אובמה ביקש למצוא את האחראים למוות המפגינים, והוסיף כי על בחריין לכבד "זכויות אוניברסאליות" של אזרחיה, ולקיים "רפורמה משמעותית".

על פי הדיווחים הצבא בחריין השתמש בגז מדמיע ותחמושת חיה בניסיון לפזר את המתפרעים בכיכר הפנינה. מבתי החולים נמסר כי בנוסף לארבעת ההרוגים, 60 מפגינים נפצעו, כמה מהם קשה.

בסרטון וידאו שפורסם באינטרנט ניתן לראות מפגינים פצועים ומדממים, ככל הנראה לאחר שנורו. היו אף דיווחים על כך שכוחות הביטחון מנעו מאמבולנסים להגיע לזירת המהומות. מלך בחריין, חמד בן עיסא אלחליפה, הורה לנסיך הכתר לפתוח במגעים עם המחנות השנים במדינה כדי לפתור את המשבר אליו נקלעה הממלכה.

מחאות גם בלוב ובסוריה

גם בלוב ממשיך להיות סוער: ארגון זכויות האדם אמנסטי דיווח על 46 מפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון בהפגנות המחאה נגד השלטון בעיר בנגזי. לפי הדיווח, רבבות בני אדם השתתפו אתמול בהפגנות המחאה בעיר נגד המשך שלטונו של מועמר קדאפי. על פי דיווחים שהגיעו לארגון מבתי חולים במדינה, מרבית ההרוגים נורו בראש, בצוואר בו בחזה, עדות לכך שכוחות הביטחון במדינה קיבלו הוראה להשתמש בנשק חי כדי להרוג.

מפגינים מתנגדי משטר הצליחו אמש להשתלט, לפחות זמנית, על העיר אל-ביידה שבמזרח לוב, שבה מתנהלות כבר יומיים הפגנות נגד השלטונות, לאחר שכוחות של המשטרה המקומית חברו אליהם - כך הודיעו שני ארגוני אופוזיציה לוביים גדולים. מנגד, רשת אל ג'זירה דיווחה כי שידוריה במדינה נחסמו בטלוויזיה ובאתר האינטרנט. "אני לא חושב שניתן להשוות את לוב למצרים או לטוניסיה, קדאפי יילחם בכל כוחו עד הרגע האחרון", אמר בשיחת טלפון נועם בנוטמאן, אחד המפגינים במדינה.


מלבד לוב ובחריין, המחאה התפשטה גם לסוריה: רשת הלוויין "אל-ערבייה" דיווחה כי על פי דיווח של אתר אופוזיציה סורי, מאות אזרחים יצאו להפגין בבירה דמשק נגד המשטרה, במחאה על הכאתו של צעיר מקומי על ידי שוטרים.

לפי הדיווח של ארגון האופזויציה, היושב בדובאי, צעיר בשם עימאד נסאב הוכה בידי שוטרי תנועה בעיר העתיקה בדמשק, ובעקבות זאת יצאו מאות אזרחים זועמים לרחובות, שהביעו הזדהות עם הצעיר וקראו: "העם הסורי לא יושפל" ו"השוטרים הגנבים". עם זאת, לפי הדיווח, המפגינים לא יצאו ישירות נגד הנשיא בשאר אל-אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully