וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך, ברשות יישקלו מחדש את תהליך המו"מ

ברשות הפלסטינית ביקרו בחריפות את החלטת ארה"ב להטיל וטו על גינוי ההתנחלויות באו"ם. "כל המו"מ יישקל מחדש", מסר מזכ"ל תנועת אש"ף. נתניהו: "מו"מ ישיר הוא הדרך היחידה לשלום"

ביקורות וזעם נשמעו הלילה (שבת) ברשות הפלסטינית בעקבות הטלת הווטו מצד ארצות הברית על ההחלטה לגנות את בינוי ההתנחלויות באו"ם. בגלי צה"ל דווח כי מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, מסר בעקבות ההחלטה כי "המשא ומתן כולו יישקל מחדש". עבד רבו הוסיף כי "מדובר בהחלטה אומללה ולא מאוזנת".

"הטלת הווטו אינה משרתת את קידום תהליך השלום, ומעודדת את ישראל להמשיך בבניית ההתנחלויות, תוך התחמקות ממחויבותה לתהליך המדיני", אמר בתגובה דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, והוסיף כי "הווטו ייסבך את המצב במזרח התיכון".

14 מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הצביעו ביום שישי בעד ההצעה הפלסטינית לגנות את ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות. ארצות הברית הייתה המדינה היחידה שהביעה התנגדות למהלך, ולבסוף נאלצה להטיל עליו וטו. זוהי הטלת הווטו הראשונה של ארצות הברית באו"ם בכהונת ממשל הנשיא אובמה.

מנגד, בצד הישראלי בירכו על המהלך. "ישראל מעריכה מאוד את החלטת הנשיא אובמה להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון. ההחלטה מבהירה כי הדרך היחידה לשלום היא משא ומתן", מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בהודעת לשכתו נמסר עוד כי "אנו מעוניינים בהתחלת תהליך להשגת שלום בטוח, ומקווים שהפלסטינים יצטרפו אף הם לתהליך. ישראל נותרה מחויבת לשלום אזורי כל שכנותיה, לרבות הפלסטינים. אנו שואפים לפתרון שישלב את השאיפות הפלסטיניות הלגטימיות עם הצורך הישראלי בביטחון ובהכרה".

גם משרד החוץ בירכו על הטלת הווטו והודה לארצות הברית. בהודעה שפרסם דובר המשרד, יגאל פלמור, צויינה גם התייחסות למצב המתוח בעולם המוסלמי. "בימים אלה, כאשר המזרח התיכון עובר שינויים בעלי משמעות היסטורית לעתיד האזור כולו, תמוה שמועצת הביטחון בוחרת לעסוק בהיבט אחד בלבד מבין מכלול סוגיות הליבה של המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, תוך התעלמות מההקשר הרחב של האירועים באזורנו".

ניסיונות השכנוע האמריקאים לשנות את נוסח ההצעה או להימנע מהגשתה לחלוטין נתקלו בעקשנות פלסטינית, אף שנשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח ביממה האחרונה עם יו"ר הרשות אבו מאזן וביקש ממנו להימנע מהמהלך. לפי בכיר פלסטיני, הממשל האמריקאי אף איים על הרשות שאם תגיש את ההצעה בסופו של דבר למועצת הביטחון "יחסי הרשות-ארה"ב ייפגעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully