וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בעולם הערבי: חודשו ההפגנות בלוב ובבחריין

אלפי מפגינים נגד המשטר מתאספים ברחובות העיר בנגאזי שבמזרח לוב, יום לאחר העימותים עם כוחות הביטחון בהם נהרגו יותר מ-20 בני אדם. בבחריין החלו לקבור את הרוגי העימותים בנסיכות

אלפי מפגינים נגד המשטר מתאספים הבוקר (שישי) ברחובות העיר בנגאזי שבמזרח לוב, יממה לאחר "יום הזעם" בו התנגשו המפגינים עם כוחות הביטחון של לוב, בהם נהרגו לפי הדיווחים יותר מ-20 בני אדם. כוחות הצבא החלו להתפרש במקום.

עדי ראייה דיווח כי המפגינים, המוחים נגד שלטונו בן 40 השנים של השליט מועמר קדאפי, מתעמתים גם היום עם כוחות הביטחון וכי נשמעו יריות במקום. בעיר הסמוכה אל ביידה, בה נהרגו חמישה בני אדם, מקימים המפגינים עיר אוהלים ברחובות.

היום צפויות להתקיים הלוויות ההרוגים בעימותים, ולפי ההערכות הן עלולות להתפתח להתנגשויות אלימות. ההפגנות אתמול נערכו בהשראת המהפכות בטוניסיה ובמצרים. בארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" אמרו, כי לפי מקורות בלוב, מספר ההרוגים ביומיים האחרונים עומד על 24 בני אדם.

הלוויות ההרוגים בעימותים בבחריין, פברואר 2011. Hassan Ammar, AP
לוויות ההרוגים בבחריין/AP, Hassan Ammar

במקביל, בבחריין החלו לקבור הבוקר את הרוגי העימותים שפרצו בנסיכות אתמול כשאלפי מפגינים משתתפים בטקסי הקבורה כשהם נושאים שלטים וקוראים קריאות נגד המשטר וחלקם אף אמרו שהם מוכנים למות למען שיוני בארצם. המפגינים השיעים מוחים נגד השלטון המלוכני הסוני במדינה. ארבעה מפגינים נהרגו בעימותים עם הצבא בבירה מנאמה. יותר מ-230 מפגינים נפצעו ועשרות נעצרו.

בתימן עלה מספר ההרוגים בעימותים בין המפגינים למשטר לשלושה ולפחות 19 בני אדם נפצעו, מתוכם שניים באורח קשה, כך מסרו הבוקר גורמים רפואיים במדינה. המפגינים נהרגו לאחר שהמשטרה פתחה עליהם באש בעיר עדן, כשקראו קריאות נגד הנשיא עלי עבדאללה סלאח.

מנהיגי המחאה במצרים, התומכים במעבר לדמוקרטיה במדינה, מתכננים לערוך היום "מצעד ניצחון" בו יחגגו את הדחת חוסני מובארק מהשלטון, על מנת להזכיר לצבא את עוצמת המחאה העממית וכדי לציין את זכרם של 365 האנשים שאיבדו את חייהם במהלך 18 ימי המחאה המצרים. הצעדה תהיה מפגן כוח של אלו הקוראים להעברת הסמכויות מהצבא לידי העם. הצועדים יידרשו מהצבא לשחרר אסירים פוליטיים ולהסיר את תקנות החירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הלוויות ההרוגים בעימותים בבחריין, פברואר 2011. Hassan Ammar, AP
בחריין/AP, Hassan Ammar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully