וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נשקול לאפשר לספינות האירניות לעבור

משרד החוץ בקהיר אישר כי התקבלה בקשה רשמית מטהרן למעבר שתי ספינות מלחמה שלה דרך תעלת סואץ. מהמשרד נמסר, כי הבקשה תיבחן ותישקל על ידי משרד ההגנה המצרי

שתי ספינות המלחמה של חיל הים האירני בכל זאת יעברו בתעלת סואץ? משרד החוץ המצרי אישר אמש (חמישי) כי התקבלה מאירן בקשה רשמית למעבר הספינות דרך התעלה. דובר משרד החוץ חוסאם זכי מסר, כי הבקשה תיבחן ותישקל על ידי משרד ההגנה בקהיר.

אתמול נטען בטלוויזיה האירנית הממלכתית, כי שתי ספינות המלחמה של חיל הים האירני יעברו בתעלה. זאת בניגוד להודעת הנהלת תעלת סואץ הבוקר, כי מעבר האוניות, שהיה אמור להתבצע הלילה, בוטל. בדיווח בטלוויזיה האירנית נטען כי "מצרים אינה רואה כל בעיה" בכך שהאוניות יעברו בתעלה.

מוקדם יותר התייחס לעניין גורם רשמי בהנהלת התעלה, שזיהה את שתי האוניות כ"פריגטה אבלנד" וספינת המטען "חארג". לדבריו, הנהלת התעלה "עודכנה היום לגבי ביטול המעבר המתוכנן של שתי האוניות". עוד הוסיף, כי שתי האוניות עוגנות כעת בנמל ג'דה הסעודי.

לא נמסרה הסיבה לביטול, אולם לפי פרסום הבוקר בעיתון כווייתי, מצרים החליטה למנוע את מעבר האוניה בעקבות בקשה מישראל. העיתון "אל-ג'רידה" ציטט מקור המוגדר "מהימן", שאמר כי שר הביטחון אהוד ברק עדכן אתמול בנושא את שר ההגנה המצרי, מוחמד חוסיין טנטאווי. לפי הדיווח, טנטאווי, המכהן גם כראש המועצה הצבאית העליונה המנהלת בימים אלו את ענייניה של מצרים, "הבטיח לברק לטפל בנושא בצורה שקטה".

(עדכון ראשון: 21:30, 17.02.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully