וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השגרירות באנקרה פונתה בגלל חיזבאללה

עיתון בטורקיה דיווח כי נציגויות ישראל באנקרה ובאיסטנבול עצרו את פעולותיהן הדיפלומטיות כאמצעי בטיחות שננקטו בשל ציון יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה

"משרד החוץ הישראלי עצר החל מיום שישי באופן זמני חלק ממשימותיו בשגרירויות השונות בחו"ל, בהן גם נציגויות ישראל באנקרה ובאיסטנבול שבטורקיה. זאת כאמצעי בטיחות שננקטו בשל ציון יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה". כך דיווח היום (חמישי) העיתון הטורקי מילייט. על פי הדיווח, הפעולות אמנם הופסקו זמנית, אך הדיפלומטים ממשיכים לעבוד מבתיהם.

גורמים במשרד החוץ מסרו לפני יומיים כי תוגברה הכוננות בארבע שגרירויות של ישראל בעולם. עוד נמסר כי השגרירויות באותן מדינות נמצאות אף בסכנת סגירה בשל האיומים. במשרד החוץ אמרו כי ההחלטה התקבלה לאחר ש"לאחרונה זוהו מספר אירועים חריגים, סביב מספר נציגויות של מדינת ישראל בחו"ל".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "בשלב זה אנו מעריכים כי שורר איום נגד אותם יעדים והוא מטופל. הרשויות הישראליות הרלבנטיות עומדות בקשר עם הרשויות הרלבנטיות במדינות המדוברות". בהודעת המשרד לא פירטו באילו מדינות מדובר ומהם האיומים, אולם על פי גורמים מדיניים מדובר, ככל הנראה, בנסיונות של גורמים המקורבים לחיזבאללה לבצע פיגוע טרור בשגרירויות, כנקמה לרגל יום השנה לחיסולו של בכיר הארגון, עימאד מורנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully