וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: למצרים אין בעיה שהספינות יעברו בתעלה

בבוקר הודיעה הנהלת תעלת סואץ כי בוטל מעברן המתוכנן של של שתי אוניות מלחמה אירניות מים סוף לים התיכון, ובתקשורת פורסם כי זו תוצאה של לחץ ישראלי. הטלוויזיה האירנית טוענת אחרת

אירן מסרבת להכיר במציאות? בטלוויזיה האירנית הממלכתית נטען אחר הצהריים (חמישי) כי שתי ספינות מלחמה של חיל הים האירני צפויות לעבור בתעלת סואץ, מים סוף לים התיכון. זאת, בניגוד להודעת הנהלת תעלת סואץ הבוקר, כי מעבר האוניות, שהיה אמור להתבצע הלילה, בוטל. בדיווח בטלוויזיה האירנית נטען כי "מצרים אינה רואה כל בעיה" בכך שהאוניות יעברו בתעלה.

בבוקר, התייחס לעניין גורם רשמי בהנהלת התעלה, שזיהה את שתי האוניות כפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג". לדבריו, הנהלת התעלה "עודכנה היום לגבי ביטול המעבר המתוכנן של שתי האוניות". עוד הוסיף, כי שתי האוניות עוגנות כעת בנמל ג'דה הסעודי.

לא נמסרה הסיבה לביטול, אולם לפי פרסום הבוקר בעיתון כווייתי, מצרים החליטה למנוע את מעבר האוניה בעקבות בקשה מישראל. העיתון "אל-ג'רידה" ציטט מקור המוגדר "מהימן", שאמר כי שר הביטחון אהוד ברק עדכן אתמול בנושא את שר ההגנה המצרי, מוחמד חוסיין טנטאווי. לפי הדיווח, טנטאווי, המכהן גם כראש המועצה הצבאית העליונה המנהלת בימים אלו את ענייניה של מצרים, "הבטיח לברק לטפל בנושא בצורה שקטה".

על המעבר המתוכנן של האוניות הכריזה אירן כבר לפני כשלושה שבועות. סגן מפקד חיל הים האירני אמר כי האוניות "יעברו בעתיד הקרוב לים התיכון, שם יעסקו במשך שנה באיסוף מודיעין", אך לא פירט מתי בדיוק יקרה הדבר. את התמונה השלים אתמול שר החוץ אביגדור ליברמן, שחשף כי שתי הספינות האירניות צפויות לעבור בתעלה בלילה, ולהמשיך לכיוון סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully