וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמריקאי: מנהיגי אירן חלוקים לגבי הפצצה

לפי "הערכת המודיעין הלאומית", שחלקים ממנה דלפו ל"וול סטריט ג'ורנל", אירן ממשיכה לפתח נשק גרעיני, אך לא עוברת לייצור בפועל משום שכמה בכירים בהנהגה חוששים מהחרפת הסנקציות

מנהיגי אירן חלוקים ביניהם בשאלה האם לפתח פצצה גרעינית, והוויכוח על כך הולך ומתלהט - כך עולה מדו"ח חדש של המודיעין האמריקאי, שחלקים ממנו נחשפו היום (חמישי) על ידי ה"וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, "הערכת המודיעין הלאומית" (NIE) החדשה קובעת כי טהרן המשיכה בשנים האחרונות בהעשרת אורניום ובמחקר ופיתוח בתחום הנשק הגרעיני. בכך מעודכנת הערכת המודיעין הלאומית הקודמת, שפורסמה ב-2007, והדהימה את הממשל בקביעה שהאירנים הפסיקו כבר ב-2003 לפתח נשק מסוג זה.

עם זאת, גם לפי הדו"ח העדכני, השלטונות בטהרן עדיין לא עוסקים בפועל בהרכבת הפצצה הגרעינית. זאת, בין היתר משום שכמה בכירים בהנהגה האירנית מודאגים מההשלכות האפשריות של הגברת הסנקציות הבינלאומיות על המדינה. לפי הדיווח, אותם בכירים חוששים שהעמקת הסנקציות תחמיר את המצב הכלכלי ובכך גם תעניק רוח גבית לאופוזיציה במדינה. כותבי הדו"ח מכירים, עם זאת, בעובדה לפיה "קשה מאוד להגיע למסקנות ברורות בשאלה עד כמה הסנקציות משפיעות על קבלת ההחלטות בטהרן".

הערכת ה-NIE היא מסכמת וכוללת והיא מבוססת על הערכות של כל סוכנויות המודיעין האמריקאיות השונות, ויש לה משקל רב בקבלת ההחלטות בממשל. "בשורה התחתונה, קהיליית המודיעין האמריקאית הגיעה למסקנה שיש ויכוח אינטנסיבי בתוך הממשל האירני, האם לפתח פצצה גרעינית או לא", אמר גורם ממשל בכיר לעיתון. "יש תחושה חזקה שכמה וכמה בכירים במשטר האירני מבינים שלסנקציות יש השפעה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully