וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום ירוק: יהודים וערבים מתחברים לטבע

כך מקדמים את שימור הסביבה וחיזוק הקשר בין הקהילות השונות: פרויקט שמחבר בין ילדים ממזרח וממערב ירושלים במסגרת טיפוח גינות ציבוריות זכה למענק של 15 אלף שקל

פרויקט מיוחד לשימור הסביבה בשימוש בשפת הסימנים זכה לאחרונה בהערכה רבה וגם לא מעתט כסף, כמענק על היוזמה הברוכה לקשר בין מגזרים שונים דרך החיבור לסביבה ולשימורה.

הפרויקט המדובר הוא של קבוצת אנשי הרשת הירוקה מירושלים שהפעילו וקידמו בשנתיים האחרונות שיתוף פעולה בין שלושה בתי ספר יסודיים בעיר, במסגרתו אימצו גינות קהילתיות בסביבת בית הספר ופעלו לטיפוחן. מעבר לעצם העיקרון שהוביל את הקבוצה - לשמור על הסביבה - היו חלק מבתי הספר במזרח העיר ירושלים ותלמידיו הגיעו לגינה שמוקמה במערבה של העיר, כך שהמגזרים השונים פעלו יחד בסביבה משותפת.

המטרה של הפרויקט נועדה להנגיש את המידע על הדרכים לשמור על הסביבה בשלוש שפות (עברית, ערבית ושפת הסימנים), תוך חיבור לערכי הקיימות ושמירה על השטחים הפתוחים והטבע העירוני, עידוד תלמידים וקהילה ללקיחת אחריות, וכאמר, גישור בין האוכלוסיות בעזרת עבודה משותפת ושיתוף פעולה בין בתי ספר. הרשת הירוקה זכתה על הפרויקט המרשים במענק של 15,000 שקלים על המיזם בקטגוריית ילדים ונוער.

נועה סינגר, מנהלת אזור ירושלים ברשת הירוקה סבורה כי הרווח העיקרי בפרויקט הסביבתי המדובר הוא "למידה חוויתית שמייצרת קשרים חברתיים בין מגזרים שונים והבנה תרבותית". לדבריה, "במהלך המפגשים גילינו שאחד התלמידים היהודים יודע ערבית אבל מעולם לא השתמש בה כי לא היה לו עם מי לדבר".

עד היום ניתנו כ-.24 מיליון שקלים ליוזמות ירוקות

תכנית מענקי פורד לשימור הסביבה בישראל, החוגגת את שנת פעילותה ה-11 בישראל, חילקה בימים האחרונים מענקים בסך 100 אלף דולר, ל-18 ארגונים העוסקים באיכות הסביבה ושימורה.

במשך אחד עשר שנות פעילותה בישראל העניקה תכנית מענקי פורד לשימור הסביבה והמורשת, עד לטקס הנוכחי, כ-2.4 מיליון שקלים לכ-190 ארגונים ואנשים פרטיים העוסקים בתחום זה.

"חברת פורד שמחה לציין את תחילת העשור השני של תכנית מענקי פורד לשימור הסביבה בישראל, עם עוד סיוע לעוד מטרות ראויות שהצטרפו לרשימת הזוכים", אמר דן ביאליק, נציג פורד בישראל. "אנו מקפידים להתייחס לרבדים השונים של העולם הסביבתי ולעדכן את התוכנית בהתאם".

קשת הזוכים משקפת קבוצות קהילתיות ואנשים, בכל הגילאים, העוסקים שלא למטרות רווח, בפרויקטים מתמשכים בתחומי שימור הסביבה ואשר הפגינו תכלית מוגדרת, מחויבות לניצול המשאבים הזמינים, בעמידה ביעדים ובביצוע התוכניות והשירותים המתוכננים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully