וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה נדחתה: מועה"ב תדון מחר בהתנחלויות

המשלחת הפלסטינית תגיש מחר את הצעת הגינוי למועצת הביטחון של האו"ם לאחר שמאמצי ארה"ב להביא לפשרה נכשלו. עם זאת, וושינגטון צפויה להטיל וטו על ההצעה

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע מחר (שישי) על הצעת החלטה לגינוי הבנייה בהתנחלויות, זאת לאחר שמדינות ערב דחו הצעת פשרה שנוסחה על ידי שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, לפיה יוגבר הלחץ האמריקאי על ישראל להפסקת הבנייה בגדה המערבית בתמורה לדחיית הגינוי.

14 המדינות החברות במועצת הביטחון, לרבות בריטניה וצרפת, צפויות לתמוך בגינוי ההתנחלויות, ואילו ארה"ב צפויה להיות המתנגדת היחידה שתטיל וטו על המהלך.

בהצעה של רייס, שהובאה בפני נציגי מדינות ערב, נכתב כי ישנה "התנגדות נחרצת מצד מועצת הביטחון לכל פעולה חד צדדית של כל אחד מהצדדים, שאינה יכולה לחזות את תוצאות המשא ומתן". כמו כן, נכתב כי "מועצת הביטחון לא מקבלת את הלגיטימיות של ישראל הממשיכה לבנות בהתנחלויות, המהווה מכשול חמור לתהליך השלום", עם זאת, מועצת הביטחון "מגנה את כל צורות האלימות, כולל ירי הרקטות מרצועת עזה, ומדגישה את הצורך להשגת שקט וביטחון לשני העמים".

"מכשול להשגת השלום"

את הצעת הגינוי מקדמת המשלחת הפלסטינית לאו"ם ויתכן כי זו תובא להצבעה במועצת הביטחון כבר מחר. בנוסח שיובא להצבעה, נכתב כי "כל פעילות ההתנחלויות של ישראל, הכוח הכובש בשטחים הפלסטינים, וכל אמצעים אחרים לשינוי המבנה הדמוגרפי אינם חוקיים ומהווים מכשול להשגת שלום".

הפלסטינים הגישו בעבר למועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעה להכרזת ההתנחלויות כבלתי חוקיות, אולם היא לא נדונה ולא נערכה עליה כל הצבעה לאור התנגדותה של ארצות הברית. הפעם ארצות הברית הבהירה כי היא מתנגדת לבניית ההתנחלויות בשטחים, אולם היא מתנגדת גם למאמצי הפלסטיני לערב גורמים בינלאומיים בפתרון הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully