וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין: המשטרה פשטה ו"ניקתה" הכיכר ממפגינים

לפי הדיווחים, השוטרים תקפו מפגינים בשנתם ונהגו באלימות רבה - לפחות 3 נהרגו וכ-40 נפצעו. גם בלוב נפתח "יום זעם", דיווחים על 3 הרוגים בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון

רויטרס

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) במנמה, בירת בחריין, וכ-40 בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבתי חולים בעיר, במהלך פינוי אלפי מפגיני אופוזיציה "מכיכר הפנינה" שבמרכז העיר. גורמי אופוזיציה מסרו כי המשטרה נהגה ב"טרור אמיתי" כשפיזרה את ההפגנה בכיכר, ולדברי המפגינים, כוונת השוטרים היתה להרוג. במקביל דיווחו כלי תקשורת במדינה על כניסת 50 שריוניות לתוך הכיכר, שם נערכות הפגנות המחאה נגד השלטונות בימים האחרונים. סוכנות רויטרס דיווחה כי מספר טנקים התפרשו ברחוב הראשי של הבירה.

מתחילת השבוע מפגינים אנשי האופוזיציה, המייצגים את הרוב השיעי בבחריין, נגד המיעוט הסוני השולט ברוב משאבי נסיכות הנפט הזעירה. לפי הדיווחים, ביומיים האחרונים קיבלה המחאה צורה ממוסדת יותר, כשהמפגינים המאיישים את הכיכר הקימו מאהלים. אך הלילה, החליטו הרשויות לשים לכך סוף: כוחות המשטרה פשטו על הכיכר תוך שימוש בכדורי גומי וגז מדמיע, ופינו בכוח את כל יושביה, כשהם מעירים את האנשים הישנים באוהלים.

המשטרה מפנה מפגינים מכיכר הפנינה במרכז מנמה בירת בחריין, 17 בפברואר 2011. רויטרס
מכוניות משטרה פושטות על הכיכר, לפנות בוקר. משרד הפנים: "מוצו הדרכים לדיאלוג"/רויטרס

משרד הפנים בבחריין הודיע הבוקר כי כוחות הביטחון נאלצו לעשות שימוש בירי כדי לפזר את המפגינים ברחבי הבירה, "לאחר שמוצו כל הדרכים לנהל דיאלוג עם המפגינים".

גם בלוב, מהומות האזרחים גובות קורבנות: רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי לפחות שלושה מפגינים נהרגו הלילה בעימותים מול כוחות הביטחון בעיר ביידה, במזרח המדינה. בנוסף, דווח כי בעיר זנטן, דרומית לבירה טריפולי, צעדו מאות בני אדם ברחובות והציתו אש במפקדת המשטרה המקומית. בהמשך דווח כי המפגינים גם הקימו אוהלים במרכז העיר.

המחאה בלוב פרצה ביום שלישי בלילה בהפגנה בעיר בנגזי נגד מעצר מתנגדי משטר. אתמול היה שקט במדינה, אך בשעות הלילה התרבו הדיווחים ברשתות החברתיות לקראת יציאה ל"יום זעם", היום.

(עדכון ראשון - 4:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully