וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לסנאט: "אני לא מגיד עתידות"

סוכנויות המודיעין הגדולות בארה"ב לא חזו את המהומות במצרים, ואתמול הם זומנו על כך לשימוע בסנאט. ראשי הסוכנויות זכו לשאלות קשות, ענו בהערכות מסויגות ובעיקר ניסו להגן על כבודם

ראשי סוכנויות המודיעין הגדולות בארצות הברית הופיעו אמש (רביעי) בפני הסנאט, לצורך שימוע אודות המהומות במצרים ובאזור כולו. בכירי המודיעין זכו לשאלות קשות מצד המחוקקים בנוגע לעובדה שלא חזו את המהומות במצרים, וכן התבקשו לתת הערכות בנוגע לפעילות ארגון "האחים המוסלמים" משנפל שלטון מובארק. הערכותיהם של אנשי המודיעין היו מסויגות ביותר, ואולם הם ניסו להגן על כבודם ואמרו כי היכולת לחזות מהפכות עממיות - מוגבלת ביותר.

ראש מערך המודיעין הלאומי, ג'יימס קלייפר, אמר לסנאטורים כי לא ברורה לאנשיו עמדת "האחים המוסלמים" בנוגע להסכם השלום עם ישראל, לאירן או להברחות הנשק לעזה. "קשה לומר מהי האג'נדה של האחים המוסלמים בשלב זה", אמר קלייפר. דבריו של קלייפר זכו לביקורת קשה מצדה של דיאן פיינשטיין, ראש ועדת המודיעין של הסנט, אולם קלייפר לא ידע להשיב לה אלא במילים "ניאלץ להגביר את מאמצינו".

בשבוע שעבר זכה קלייפר למקלחת צוננים על דבריו כי "האחים המוסלמים הם בעיקרם חילונים", ובדיון אמש הוא נאלץ לחזור בו. "אין ספק שהאחים המוסלמים אינם חילונים. כוונתי הייתה כי הם פועלים באמצעות הצינורות הפוליטיים, שהיו עד היום חילוניים בעיקרם".

גם ראש ה-CIA, ליאון פנטה, התייחס לאחים המוסלמים. פנטה אמר כי "יש באחים המוסלמים אלמנטים קיצוניים", והוסיף כי אנשיו עושים מאמץ לשפר היכרותו עם הארגון. פנטה ניסה להגן על קהילית המודיעין האמריקאית ואמר כי "קשה מאוד לחזות מהפכות כאלה, אני לא מגיד עתידות", אך ציין גם כי הקים צוות מיוחד לחקירת כישלון התחזיות בנוגע למהומות במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully