וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נולדו לאם יהודייה - והושעו מליגת הכדורגל

שערורייה בליגת הכדורגל החובבנית היהודית בבריטניה: קבוצת "הר ציון הקדוש" שיתפה שלל גויים תחת שמות יהודיים בדויים. המאמן: "לא הייתה ברירה, רק כך יכולתי למצוא הרכב מלא למשחק"

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. כמו שערוריות רבות בתקופה האחרונה, גם זו נחשפה באמצעות פייסבוק: כדורגלן חובבן העלה את תמונתו מאחד המשחקים לעמוד הפרופיל שלו, ולא תיאר לעצמו שיחולל סערה בקהילת הכדורגל היהודית בבריטניה, שתסתיים בהשעייתה של קבוצה מליגת הכדורגל היהודית, לאחר שהתברר כי בשורותיה שיחקו שחקנים לא יהודים תחת שמות בדויים.

כעת, כך דיווח השבוע המגזין היהודי-בריטי "ג'ואיש כרוניקל", מתנהלת חקירה שלמה כדי לברר את התופעה. מסתבר, כך עולה מהכתבה, שמציאת 11 שחקנים יהודים כשרים להרכיב במשחק מדי יום ראשון היא משימה כלל לא פשוטה עבור 50 קבוצות הליגה החובבנית, ולעתים קרובות עולות קבוצות לשחק עם עשרה ואף תשעה שחקנים בלבד.

במרכז הפרשה עומדת קבוצת "הר ציון הקדוש". החשדות כלפי הקבוצה התעוררו בהנהלת הליגה בעקבות תלונות של קבוצות יריבות, ומפקח מטעם הליגה נשלח למשחק של הקבוצה - שם התעורר חשדו עוד יותר, כששמע שחקנים קוראים זה לזה בזמן המשחק בשמות לא יהודיים בעליל, כמו "מאריוס" ו"חאבייר". הוא פנה ל"מאריוס" ושאל אותו לשמו, וזה השיב "דני פוטר" - השם שהופיע בטופס המשחק. "מאריוס", טען, הוא רק כינוי. המפקח הקשה וביקש ממנו, ומשחקן נוסף, לנקוב בתאריך הולדתם - אך השניים לא ידעו את התאריך שמופיע תחת שמם בטופס המשחק.

"דני פוטר" הוא מאריוס מלניצ'וק

את ההוכחה הסופית סיפק עיתונאי של ה"ג'ואיש כרוניקל" שנכח במשחק. הוא צילם את השחקן שזוהה כ"דני פוטר" - אחד המבקיעים המובילים בקבוצה, אגב - ונוסף שזוהה על ידי מאמן הקבוצה כ"שמעון לוב". כאן נכנס פייסבוק לתמונה: תמונות של אותם שני שחקנים התגלו בפרופילים שנשאו את שמותיהם האמיתיים של השניים: מאריוס מלניצ'וק הפולני, וחאבייר גווארה הקולומביאני. מאמן הקבוצה, רוב לרנר, זומן לבירור בעניין - והוא נשבר והודה בתרמית.

"לא הייתה ברירה", הסביר המאמן. "זו הדרך היחידה שיכולתי להרכיב קבוצה מלאה". לדבריו, "שחקני החיזוק" היו מודעים לכך שהם משחקים בשמות בדויים, "ולא ממש היו מרוצים מזה". אבל התירוצים לא עזרו: הקבוצה הושעתה לאלתר ממשחקי הליגה, וגם כל תוצאותיה הקודמות בוטלו.

לפי שעה, מדובר בהחלטה זמנית, עד לסיום הבירור בפרשה - אך עד כה, הצליחו רק ארבעה משחקני הקבוצה להוכיח את זהותם היהודית. תחקיר ה"כרוניקל" העלה כי בקבוצה משחקים, מלבד פולנים וקולומביאנים, גם איטלקים. בהנהלת הליגה אומרים לפי שעה כי עדיין ממתינים לתוצאות הסופיות, אך ביתר הקבוצות כבר קוראים להרחיק את הקבוצה מהליגה לצמיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully