וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "התנצלות ישראלית היא קו אדום עבורנו"

אנקרה לא מוותרת: דיפלומט טורקי אמר כי ארצו מצפה להתנצלות ישראלית ופיצוי על אירועי המשט, ללא קשר למסקנות שתפרסם ועדת החקירה של האו"ם בנושא: "לא ניסוג מדרישותינו"

טורקיה מתעקשת לקבל מישראל התנצלות על אירועי המשט לעזה, ללא קשר למסקנות וועדת החקירה של האו"ם. דיפלומט טורקי אמר אמש (שלישי) בעילום שם לעיתונאים באנקרה כי "אנו מצפים שחקירת האו"ם תהיה מאוזנת, כך שלא נקבל ממנה את מה שאנו מחפשים, וכך גם ישראל. אך התנצלות ופיצוי מהווים קו אדום עבורנו", אמר הדיפלומט.

תשעה פעילים טורקים נהרגו במהלך פשיטת צה"ל על הספינה "מרמרה", שניסתה לשבור את המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה. "לא ניסוג מדרישותינו", המשיך הדיפלומט. "איננו יכולים לשכוח מאובדן חייהם של תשעה בני אדם. ישראל היא ידידה שלנו, ואם ידיד טועה, אז עליו להתנצל". יצוין כי ישראל הסכימה לדון בפיצוי לטורקיה, אך סירבה להכיר באשמתה.

הדיפלומט הטורקי הוסיף כי מסקנות ועדת החקירה של האו"ם צפויות להתפרסם באפריל, והביע תקווה ש"ישראל תנצל אותם כדי לתקן את יחסיה עמנו".

שתי ועדות, שתי מסקנות

וועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה, שפרסמה את מסקנותיה ב-23 בינואר, קבעה כי ההשתלטות על המרמרה נעשתה בהתאם לחוק הבינ"ל וכי "חיילי צה"ל פעלו באופן מקצועי".

מסקנות ועדת החקירה הטורקית לאירועי המשט, שהתפרסמו לאחרונה, היו כמובן שונות. מדו"ח הוועדה עולה כי "חמישה מהטורקים נורו מטווח קצר" וכי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי.

עדכון ראשון: 21:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully