וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עצורים באירן: "מילאו משאיות באנשים"

ברשת נפוצים דיווחים על מאמצי השלטונות לדכא את המשך המחאה. בין היתר פורסמה רשימה של 1,500 עצורים, ולפי אחד הדיווחים, בית ספר הוסב למתקן כליאה. קריאות לחידוש ההפגנות אחה"צ

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שאחרי פרוץ הפגנות האופוזיציה ההמוניות באירן, הולכים ומצטברים היום (שלישי) דיווחים על מאמצים גדולים מצד השלטונות לדכא את המשך המחאה. רוב המידע מגיע מהרשת, דרך בלוגים ו"ציוצים" בטוויטר, בהם עולים דיווחים רבים למעצרים המוניים בקרב המפגינים.

באתר אינטרנט אופוזיציוני הועלתה רשימה של 1,500 בני אדם שנעצרו, ולפי דיווחים שנפוצו בטוויטר מאות בני משפחה של עצורים התאספו בשעות הלילה והבוקר סביב כלא אווין בטהרן, בניסיון להבין מה עלה בגורל יקיריהם.

מפגין שהתראיין לאחר הבלוגים האופוזיציוניים באירן, תיאר את חווייתו מאתמול, כשכוחות הביטחון מנעו ממנו ומקבוצה גדולה של אנשים שצעדו עמו להגיע להפגנה המרכזית: "הם היו רבים מדי, חמושים באלות וסכינים וירו גז מדמיע. הם לא נתנו לנו להתקדם. הייתי יכול לסיים את היום במעצר. רדפו אחרינו שוטרים ואנשי בסיג', אבל הצלחנו להתחמק לתוך מסעדה קטנה. בעל המסעדה ניסה לסלק אותי, אבל התחננתי והתחננתי, ובסוף הוא נתן לנו להישאר כמה דקות. לפחות הראינו להם שזה לא נגמר עדיין".

מפגין אחר סיפר על המעצרים ההמוניים: "הם מילאו משאיות באנשים, חטפו אותם בזה אחר זה. השוטרים השתלטו על בית ספר והפכו אותו למרכז מעצר זמני. השוטרים חטפו סטודנטים והכניסו אותם לבניין בית הספר".

הוא הביע שביעות רצון מההתפתחויות: "הצלחנו להוציא הרבה אנשים לרחובות, ולא רבים נפצעו". זאת, לדבריו, משום שכוחות הביטחון לרוב לא נהגו באלימות רבה: "כמה מהשוטרים היו נחמדים באופן מפתיע, במיוחד באזור כיכר יזדי. אבל היו גם כוחות שהשתמשו באלימות גסה. ראיתי מישהו מקבל מכה בראש בחפץ קהה. הוא היה מכוסה דם ונפל ארצה. הוא נשא מצלמה וצילם תמונות. נראה היה שהמשטרה מחפשת במיוחד את האנשים עם המצלמות, זה מה שמדאיג אותם".

ואיך יימשכו הדברים היום? עד כה לא התקבלו דיווחים על התחדשות של המחאה, אך ברשתות החברתיות מופיעות קריאות רבות לצאת ולהמשיך להפגין. "ניפגש במסגד בשלוש, ונצא לכיכר", נכתב בכמה ציוצי טוויטר שנפוצו ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully