וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעם החיים" נחשף, והוא כולל קינמון וכוסברה

בתוכנית רדיו אמריקאית נטען כי התגלה צילום ישן ובו מופיע המתכון המקורי של "המרכיב הסודי" המעניק לקוקה-קולה את הטעם הייחודי. עוד במתכון: תמציות קוקה, לימון ותפוז - וקפאין

האם 125 שנה אחרי שג'ון פמברטון רקח את משקה הקוקה-קולה הראשון, נחשף המתכון הסודי שמכר מאז עשרות מיליארדי ליטרים של המשקה השחור ביותר מ-200 מדינות? כך טוענת תוכנית הרדיו האמריקאית "This American Life", שאף פרסמה את המתכון המלא באתר האינטרנט שלה.

בתוכנית טענו כי המתכון, שלפי השמועות מוחזק בכספת השמורה 24 שעות ביממה, מופיע בתמונה שפורסמה בעיתון באטלנטה ב-1979. בתמונה שהועלתה לאתר התוכנית, נראה המתכון כתוב בכתב יד במחברת. "הופתענו להיתקל בתמונה הזו כשעיינו בכתבה", נאמר בתוכנית, "ועוד יותר הופתענו כשבדקנו את העניין עם היסטוריון, שאמר כי הוא מאמין שהמסמך אמיתי". בחברת קוקה קולה, אגב, סירבו להתייחס לדיווח, וניאותו לציין רק כי "המתכון לקוקה-קולה הוא סודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צילום המתכון, מתוך האתר thisamericanlife.org/מערכת וואלה, צילום מסך

אז ממה מורכב טעם החיים? לפי המתכון שנחשף, מלבד כמה מרכיבים צפויים למדי כמו תמצית צמח הקוקה, מים, קפאין, וניל, תמציות לימון, ליים ותפוז ומיני שמנים וחומצות, הוא כולל גם כמה אלמנטים מפתיעים יותר, כמו תמציות של קינמון וכוסברה. חשוב להדגיש כי אלו אינם המרכיבים למשקה עצמו, אלא רק ל"מרכיב הסודי", המוכר כ"7X", ומהווה אחוז אחד מהמשקה. כל יתר המרכיבים הם גלויים.

אז אפשר להתחיל להכין קוקה-קולה בבית? באתר מדגישים כי "את כל המרכיבים ניתן לרכוש ברשת", ומוסיפים: "בעוד יום-יומיים נפרסם הנחיות מדויקות להכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully